Suzuki GSX-R1000 2009 - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
W modelu Suzuki GSX-R1000 K9 zmieniono prawie wszystko – motocykl trzymał nową ramę, nowy silnik i nowe zawieszenie.

 

Całkowicie zmodernizowany silnik dysponuje wszelkimi najnowszymi osiągnięciami Suzuki. Ścianki cylindra pokryte są niklowo-krzemową warstwą SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), dzięki której uzyskano lepszą twardość, wytrzymałość gładzi cylindrów oraz poprawiono odprowadzanie ciepła. Zastosowano w nim również zaawansowany układ podwójnej przepustnicy SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve), w którym jedna z nich otwierana jest za pomocą manetki gazu, druga natomiast w zależności od aktualnego obciążenia silnika poprzez komputer pokładowy. Układ SAES (Suzuki Advanced Exhaust System) dba o podwyższenie momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Konstruktorzy wprowadzili innowacyjne rozwiązanie jakim jest skrócenie silnika o 6cm oraz krótszą, bardziej zwartą i lżejszą od swojego poprzednika o 720 gramów ramę.

Tylny wahacz wydłuono o 3 cm przy jednoczesnym skróceniu rozstawu osi o 1cm. Przednie zawieszenie i jego nowa konstrukcja określana jest skrótem BPF (Big Piston Frontwork), które sprzyja lepszemu wybieraniu drobnych nierówności.

Nowy Suzuki GSX-R1000 2009 ma zdecydowanie więcej mocy od poprzednika i jest w stosunku do niego dużo bardziej dynamiczny. Jednostka napędowa generuje 185,1 KM przy 12000 obr/min oraz moment obrotowy w wysokości 116,7 Nm przy 10000 obr/min.

 

Zmiany wymusiły również lifting linii maszyny.

Kolorystyka nowej GSX-R1000 to: biało-niebieska, czarna, czarno-bordowa i biała.  


SilnikRzędowy czterocylindrowy, 4-suwowy, DOHC
Pojemność999 ccm
Prędkość max
Moc
Maks. moment
ChłodzenieCiecz
Rama
Zbiornik paliwa17,5 l
Przednie zawieszenieWidelec teleskopowy
Tylne zawieszenieWahacz z amortyzatorem hydraulicznym
Przednia opona120/70-ZR17
Tylna opona190/50-ZR17
Przedni hamulecdwutarczowy
Tylny hamulecJednotarczowy

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany