Spis treści
Testujemy Suzuki GSX-8R – gdzie ma większy sens, na torze czy w mieście? A może w turystyce po dodaniu Travel Pack? Sprawdzamy! Obejrzyj film!
Suzuki GSX-8R to przykład motocykla, który łączy w sobie cechy zarówno sportowe, jak i miejskie. My lubimy nazywać tę kategorię motocykli „insta-sport”. Kiedyś już teoretyzowaliśmy, czy „insta-sporty” mają sens, a dziś bierzemy Suzuki GSX-8R do akcji, na mieście i na torze, aby to dokładnie zbadać!
FILM: Suzuki GSX-8R (Travel Pack) – Po co go kupić? Na tor? Na miasto? Do podróżowania?
Film do obejrzenia także na YT.
Urok sportowych motocykli
Sportowe motocykle od lat przyciągają uwagę. To te maszyny, które wzbudzają największe emocje, które oglądamy na ulicy z zachwytem, a ich plakaty wiszą nad łóżkami fanów motoryzacji. Jednak, choć modele takie jak Suzuki GSX-R1000 prezentują się imponująco, nie zawsze sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. Pozycja jazdy jest często niewygodna, a silnik generuje sporo ciepła, co czyni jazdę po mieście mało komfortową. Do tego dochodzi wysoka cena i fakt, że wielu użytkowników wykorzystuje jedynie ułamek potencjału takiego motocykla.
Suzuki, projektując GSX-8R, poszło w innym kierunku – stworzyło motocykl, który zachowuje sportowy charakter, jednocześnie będąc bardziej użytecznym na co dzień. Dzięki temu model ten jest w stanie spełnić oczekiwania zarówno miłośników toru, jak i osób, które szukają maszyny do codziennego poruszania się po mieście.
ZDJĘCIA – Suzuki GSX-8R Travel Pack w obiektywie Tomaziego:
fot. Tomazi.pl
Motocykl idealny do miasta i na tor – Suzuki GSX-8R?
W czym tkwi sekret tego złotego środka? Suzuki GSX-8R oferuje wygodną, wyprostowaną pozycję jazdy, co sprawia, że przemieszczanie się w miejskich korkach nie jest uciążliwe. Motocykl nie powoduje bólu pleców czy nadgarstków, co jest częstym problemem w przypadku bardziej ekstremalnych maszyn. Dzięki temu nadaje się zarówno na krótkie wypady do miasta, jak i na dłuższe podróże.
Jednak GSX-8R to nie tylko wygoda – model ten świetnie radzi sobie również na torze. Piotrek, który testował go na torze w Łodzi, podkreśla, że motocykl, mimo że nie jest czysto sportowy, sprawuje się fantastycznie. Jego 820-milimetrowa wysokość siedzenia, waga wynosząca 205 kg z pełnym bakiem oraz dzielona kierownica typu clipon pozwalają na świetną kontrolę maszyny. Kierownica zamontowana jest jednak na tyle wysoko, że poza torem (gdzie GSX-8R pokazuje swoje prawdziwe możliwości) także zapewnia komfort jazdy.
GSX-8R na torze?
Podwozie GSX-8R zasługuje na szczególną uwagę – rama i zawieszenie zapewniają stabilność oraz doskonałe wyczucie motocykla. Mimo że tor w Łodzi nie należy do najszybszych, motocykl sprawdził się idealnie, pozwalając na dynamiczną jazdę bez nieprzyjemnych niespodzianek, jak nadmierne „nurkowanie” czy problemy z tylnym zawieszeniem. Czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Nissin gwarantują precyzyjne hamowanie, które nie jest zbyt agresywne, ale wciąż efektywne. GSX-8R nigdy nie będzie tak sprawny na torze, jak klasyczna sportowa 600-tka, ale pozwoli bawić się bardzo dobrze, pozwoli wyśmienicie trenować technikę jazdy (nawet w rękach zaawansowanych riderów) i pozwoli skutecznie oswajać się z coraz większą prędkością w złożeniach.
GSX-8R na torze – zdjęcia:
fot. Patryk Ptak Photography
Silnik i elektronika w GSX-8R
Sercem Suzuki GSX-8R jest dwucylindrowy, czterozaworowy silnik o pojemności 776 cm³, generujący 83 KM i 78 Nm momentu obrotowego. Silnik ten cechuje się dużą elastycznością – w mieście pracuje płynnie już od niskich obrotów, a na torze odkrywa swoją dynamiczną naturę, szczególnie w górnych rejestrach obrotomierza. Wykorzystanie pełnego potencjału silnika umożliwia zaawansowana elektronika – system Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.), który obejmuje m.in. trzy tryby jazdy, dwupoziomowy ABS, kontrolę trakcji oraz quickshifter, działający zarówno w górę, jak i w dół.
Suzuki GSX-8R Travel Pack – podróże i wygoda
GSX-8R to nie tylko motocykl na miasto czy tor, ale także świetny wybór na dłuższe trasy. Pomimo że jego fabryczne możliwości bagażowe są ograniczone, Suzuki oferuje pakiety dodatkowe, takie jak miękkie sakwy, wyższa szyba, grzane manetki, czy tankbag, które mogą znacząco poprawić funkcjonalność motocykla w turystyce. Model ten zapewnia płynne przyspieszanie przy każdej prędkości, co czyni go równie atrakcyjnym wyborem na weekendowe wypady za miasto.
Cena i opcje dodatkowe – Suzuki GSX-8R
Podstawowa wersja Suzuki GSX-8R kosztuje 44 900 zł, co czyni go atrakcyjną opcją na rynku. Dla tych, którzy chcieliby rozszerzyć możliwości motocykla, dostępne są pakiety turystyczne. Travel Pack z bocznymi sakwami i wyższą szybą to dodatkowy koszt 2 500 zł, natomiast Travel Pack Premium, obejmujący także grzane manetki, tankbag i gniazdo USB, kosztuje 4 800 zł ponad cenę bazową.
Suzuki GSX-8R – czy warto?
Suzuki GSX-8R to model, który oferuje znakomity kompromis między sportowymi osiągami a wygodą codziennego użytkowania. Dzięki nowoczesnym technologiom, przemyślanej konstrukcji i atrakcyjnej cenie, ten motocykl może spełnić oczekiwania zarówno doświadczonych motocyklistów, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z jednośladami. Jest to doskonały wybór dla tych, którzy chcą cieszyć się sportowymi emocjami, nie rezygnując z wygody i funkcjonalności na co dzień.
Zostaw odpowiedź