Raport 2023: skąd najchętniej sprowadzamy motocykle używane? - Motogen.pl

Skąd w 2023 r. sprowadzaliśmy motocykle używane? Jakie kraje najchętniej wybieramy? Ile kosztuje sprowadzenie motocykla do Polski?

W 2023 roku Polacy sprowadzali motocykle z Niemiec. To utrzymujący się trend, nasz zachodni sąsiad od lat dzierży palmę pierwszeństwa jako rynek używanych jednośladów dla Polski. W ubiegłym roku udział Niemiec w zleceniach na transport motocykla przekroczył 50%. Drugim popularnym krajem, z którego przywoziliśmy motocykle ponownie stała się Wielka Brytania z udziałem 7,5%. Francja, z drugiego miejsca w ubiegłym roku, spadła na piąte miejsce, na trzecie ponownie wskoczyła Holandia.

Więcej informacji o transporcie motocykli prezentuje „Raport Motocykle 2023” opracowany przez Clicktrans.

„Raport Motocykle 2023” oparty jest na prawie 96 tys. zleceń dotyczących przewozu motocykli opublikowanych w serwisie Clicktrans.pl w latach 2011-2023.

Na podstawie opublikowanych zleceń wyraźnie widać, że w 2023 roku w czołówce krajów, z których Polacy sprowadzają motocykle, znajdują się Niemcy, Wielka Brytania oraz Holandia.

Ile kosztuje transport motocykla?

W 2023 roku średnia cena transportu motocykla nieznacznie wzrosła. Transport motocykla w Polsce kosztował średnio 462 zł (3,9% więcej niż w 2022 roku). Transport z zagranicy do Polski kosztował średnio 971 zł, a z Polski za granicę – 1254 zł (odpowiednio: 8,1% i 1,4% więcej niż w 2022 roku).

Przy tym ceny transportu z Hiszpanii i Wielkiej Brytanii nieznacznie spadły, wzrosły jednak na trasach z Włoch, Belgii i Holandii – choć różnice te były symboliczne. Największy wzrost, zapewne z powodu zwiększenia zainteresowania, odnotowano na trasach z Niemiec – +12,2%.

Marki transportowanych motocykli

W ubiegłym roku Yamaha została zdetronizowana przez Hondę, która była najpopularniejszą sprowadzaną marką w latach 2012-2020. Udział tej marki w zleceniach na transport motocykla do Polski w 2023 roku wyniósł 20,4%.

Hondy sprowadzaliśmy najczęściej z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Yamahy z Niemiec i Francji. Motocykle Suzuki sprowadzano przede wszystkim z Niemiec i Holandii, a BMW – z Włoch i Niemiec. Motocykle KTM Polacy najchętniej sprowadzali ze Szwecji.

Wśród zleceń na transport motocykla do kraju przeważają zlecenia na przewóz motocykli crossowych (prawie 82%). Udział motocykli sportowych i chopperów wyniósł odpowiednio 6,4% i 7,1%. Najmniej popularne były motocykle turystyczne, a ich udział wyniósł w 2023 roku 4,7%.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany