Mamy już na rynku motocykle Honda ze skrzyniami DCT, a także świetne quickshiftery w motocyklach BMW, które pozwalają na zmianę biegów bez sprzęgła w zakresie góra – dół. ShiftFX Electronic Shift Transmission ma sprawić, że każdą skrzynię będzie można zmienić w automatyczną lub półautomatyczną. W przypadku trybu półautomatycznego zmiana biegów odbywa się przy użyciu sterownika zamontowanego na kierownicy.
W skład zestawu wchodzi aktywne sprzęgło elektrohydrauliczne, mechanizm elektryczny zastępujący dźwignię skrzyni biegów, komputer sterujący z możliwością dowolnej konfiguracji. mini panel z przyciskami do zamontowania na kierownicy.
Mając ShiftFX EST można jednocześnie normalnie korzystać ze sprzęgła, a przynajmniej tak zapewnia producent i wskazuje na manewry przy niskich prędkościach, hamowanie awaryjne i dynamiczne ruszanie. Montaż aktywnego sprzęgła nie wymaga dokonywania zmian w architekturze silnika i skrzyni biegów. Waga całego mechanizmu to niecałe 2 kilogramy.
Producent zapewnia, że średni czas reakcji wynosi 50 milisekund, ale można go skrócić nawet do 30 milisekund.
Poniżej możecie zobaczyć klip z testu ShiftFX EST. W tym przypadku urządzenie zamontowano w motocyklu KTM 690 Duke. Więcej informacji znajdziecie an www.shiftfx.com.