Łącznie od 1 stycznia do końca sierpnia na terenie Unii Europejskiej zarejestrowano 901 552 motocykli i motorowerów, co dało wzrost o 4,2% w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy w tym samym okresie zarejestrowano 865 564 pojazdów. Wzrost odnotowano w Hiszpanii (102 358 szt., +20,4% r./r.), Wielkiej Brytanii (80 639 szt., +13,3% r./r.), Włoszech (151 374 szt. +5,7% r./r.) oraz Niemczech (145 257 szt., +0,8% r./r.). Jedynie Francja znalazła się pod kreską zarejestrowano tam 173 711 maszyn, co dało spadek o 2,5%.
W przypadku motocykli liczba rejestracji wzrosła o 10,2%. Łącznie zarejestrowano 676 842 maszyny w porównaniu z 613 945 zarejestrowanymi w zeszłym roku. Wszystkie najważniejsze rynki unijne odnotowały wzrost – Hiszpania (91 683 szt., +22% r./r.), Wielka Brytania (74 527 szt., +15,9%), Włochy (133 588 szt., +9,1%), Niemcy (127 196 szt., +7,3 r./r.) i Francja (114 396, +0,9% r./r.).
Motorowery cały czas są pod kreską. Od 1 stycznia do końca sierpnia zarejestrowano ich 224 710 sztuk, co dało spadek o 10,7% w porównaniu z 251 619 egzemplarzami zarejestrowanymi w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jedynym rynkiem, gdzie motorowery były na plusie, jest Hiszpania – zarejestrowano tam 10 675 pojazdów, co dało wzrost o 8%. Pozostałe rynki odnotowały spadek – największy był w Niemczech bo aż o 29,4% przy wyniku 18 061 rejestracji.
Jak na tle innych państw wypada Polska? Od 1 stycznia do końca sierpnia zarejestrowano u nas 99 950 motocykli i motorowerów. W przypadku motocykli zarejestrowanych zostało 18 865 nowych maszyn (+154,3%) oraz 48 031 używanych (+35,1%). Rynek nowych motorowerów jest u nas pod kreską i od 1 stycznia do końca sierpnia zarejestrowano 22 889 sztuk (-30%). W przypadku motorowerów używanych liczba rejestracji wzrosła o 2,6% do 10 165 sztuk.