Jest to jeden z czterech prototypów zbudowanych w 1968 roku, które miały reklamować motocykl w Stanach Zjednoczonych. Każdy z nich był ręcznie złożony i pomalowany w kolorze zielonym przechodzącym w niebieski. Według sprzedawcy jeden z prototypów został zniszczony, jeden jest w Europie, a losy trzeciego nie są znane.
Produkcyjna wersja Hondy CB750 została wprowadzona na rynek w 1969 roku i od razu zdobyła serca klientów. Była to kontynuacja ekspansji japońskiego producenta w Europie i Stanach Zjednoczonych. Motocykl był bardzo nowoczesny dzięki zastosowaniu w nim tarczy hamulcowej z przodu oraz czterocylindrowego rzędowego silnika typu OHC. Prędkość maksymalna CB750 wynosiła 190 km/h, a silnik legitymował się mocą 68 koni mechanicznych. Od 1969 roku pojawiło się siedem generacji tego modelu, a ostatnia została zaprezentowana w 2007 roku.
Prezentowany prototyp jest w pełni sprawny i to sprawiło, że w ciągu 24 godzin znalazło się 27 licytujących, którzy podbili cenę do 92 tysięcy dolarów. Ostatecznie maszyna została sprzedana za 148 tysięcy dolarów, czyli 448 943 PLN według kursu z 14 lutego. W trakcie licytacji cena uległa zmianie aż 102 razy. Motocykl zapewne zostanie w przyszłości ponownie wystawiony na sprzedaż, ponieważ jest to doskonała lokata kapitału biorąc pod uwagę popularność i dobrą reputację pierwszych generacji CB750.