Oprócz wersji standardowej będą sprzedawane również Hondy Africa Twin z dodatkowym wyposażeniem. Pierwsza wersja zaoferuje odłączany ABS w tylnym hamulcu oraz układ kontroli momentu obrotowego (multiple mode Honda Selectable Torque Control HSTC).W drugiej oprócz obu tych układów znajdzie się jeszcze skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem DCT (Dual Clutch Transmission), dzięki której będzie można przełączać biegi ręcznie za pomocą przełącznika na kierownicy lub automatycznie – w dwóch trybach – ekonomicznym i sportowym. Przekładnia DCT została zmodyfikowana tak, aby tryby jazdy dostosować również do warunków offroadowych.
Silnik o pojemności 998 ccm generuje maksymalną moc 70kW przy 7500 obr./min. i moment obrotowy 98 Nm przy 6000 obr./min.
Podwójna kołyskowa rama opiera się na zawieszeniu Showa o pełnej regulacji. Na przedniej osi za hamowanie odpowiadają dwie tarcze pływające typu wave o średnicy 310 mm i promieniowo zamontowane czterotłoczkowe zaciski Nissin z sintermetalowymi klockami. Na tylnej osi zamontowano tarczę o średnicy 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem.
W kokpicie znalazł się negatywowy wyświetlacz LCD (ciemne tło, jasne cyfry i ikony). Jego górna część pokazuje podstawowe dane: prędkość, obroty i poziom paliwa. W dolnej części znajdziemy wiele innych informacji, m.in. wskazania zegara, termometru, liczniki przejechanych kilometrów, informacje o spalaniu itp.