Na pewno nie wszyscy pamiętają kultowy motocykl Cagiva Elefant. Potencjał maszyny, której produkcję zakończono w latach dziewięćdziesiątych, odkryła na nowo MV Agusta.
Motocykl, którego sercem był V-Twin Ducati, pojawił się na rynku na długo przed powstaniem Multistrady, gdy właścicielem Cagivy był Claudio Castiglioni, teraz trzymający władzę w MV Aguście. Dwa ostatnie Elefanty, 900 AC i drugi model 700-tki, produkowane były do roku 1998. Teraz MV Agusta chciałaby przywrócić legendę do życia. Claudio Castiglioni doskonale zdaje sobie sprawę, że trwający boom na duże motocykle offroadowe jest doskonałym momentem na reaktywowanie Słonia, który mógłby stanąć w szranki z innymi legendami – Ducati Multistradą czy BMW GS.
W ubiegłym roku MV Agusta zapowiedziała swoim dealerom co najmniej dwa nowe motocykle, z których jednym miała być mini-Brutale, nazwana B3. Drugi określono jako „supermoto z przeznaczeniem na szosę”. Ostatnio zaś firma nabyła prawa do używania znaku firmowego „Elephant„, pisanego co prawda przez „ph”, ale skojarzenia nasuwają się same.
Być może jeszcze w tym roku na jesiennych targach motoryzacyjnych włoska firma pokaże napędzanego 4-cylindrowym silnikiem Słonia. A znając talent projektantów MV Agusty, będzie to wyjątkowo urodziwy egzemplarz.
Więcej o motocyklach MV Agusta