Spis treści
Nowe BMW R 1250 RT na 2021 rok otrzymuje przedni radar wraz z aktywnym tempomatem. Poza tym jest kilka zmian, a w tym zupełnie nowy, dynamiczny wygląd.
Nowością i trendem zapowiadanych motocykli flagowych od wielu różnych producentów będzie obecność radarów. Ducati w ostatnim czasie głośno trąbiło, że pierwszym motocyklem z radarem będzie Multistrada V4. A tu Niemcy wyskoczyli zza rogu z odświeżonym BMW R 1250 RT wyposażonym w… radary! Co ciekawe, BMW posiada wyłącznie radar z przodu (do aktywnego tempomatu), bez radaru z tyłu (wykrywanie przeszkód w martwym polu).
ACC – aktywny tempomat z radarem
BMW wprawdzie w oficjalnej komunikacji nie naciska nadmiernie na obecność radaru, ale i tak udało im się skraść od Ducati sporo blasku reflektorów.
Radar umieszczony jest w środku przedniej owiewki, pod reflektorami. Jego zadaniem jest wykrywanie odstępu od poprzedzających pojazdów i operowanie Aktywnym Tempomatem. Ten działa w zakresie prędkości 30-160 km/h i samodzielnie utrzymuje odstęp. Ustawić można preferowaną odległość w trzech trybach oraz tryb pracy (Comfort lub Dynamic).
Tempomat Active Cruise Control jest przy okazji mądry, więc wie, że w zakręcie warto obniżyć prędkość, aby łatwiej było sterować motocyklem. Wyczuwając mocniejsze zakręty, poziomy ingerencji przyspieszania lub hamowania automatycznego zostały obniżone, aby nie przeszkadzać kierowcy.
Radary działają jedynie na pojazdy w ruchu i nie wykrywają przeszkód zatrzymanych – dlatego motocyklista powinien wciąż w pełni kontrolować jazdę.
Co nowego w BMW R 1250 RT 2020?
R 1250 RT wciąż pozostaje dynamicznym podróżnikiem. Za napęd odpowiada silnik typu boxer z chłodzeniem cieczą oraz ze zmiennym rozrządem ShiftCam – regulacja poziomu i długości otwarcia zaworów dolotowych. Znamy to już z poprzedniego modelu. Teraz motocykl spełnia normy Euro5, ale osiągi się nie zmieniły i wciąż mamy 136 KM oraz 143 Nm.
Elektronika
Dynamiczna Kontrola Trakcji jest teraz w wyposażeniu standardowym, tak jak nowy tryb jazdy „Eco”. Jako dodatek pojawił się MSR, czyli elektroniczny asystent hamowania silnikiem, pomagający w nie-zablokowaniu koła przy redukcji.
W najnowszej wersji R 1250 RT otrzymał Full Integral ABS Pro, czyli układ hamulcowy, który jest czuły na pochylenia w zakrętach, a do tego sprytnie aktywuje zarówno przednie i tylne hamulce, niezależnie od użytej dźwigni.
LEDowy reflektor jest w standardzie. A w opcji znalazło się jeszcze lepszy reflektor LED z doświetlaniem zakrętów oraz funkcjami powitania i pożegnania. Za doświetlanie odpowiada ruchoma środkowa sekcja luster.
Dynamiczny Tempomat jest w opcji standardowej (potrafi samodzielnie hamować jadąc z góry), a Aktywny Tempomat z radarem pozostaje wśród dodatków.
Na 2021 rok R 1250 RT otrzymuje ogromny ekran TFT o przekątnej 10,25″. Posiada zintegrowaną nawigację, bez potrzeby używania oddzielnego ekranu. Do tego na pokładzie jest nowy system Audio 2.0.
Owiewki
Bezdyskusyjnie ciekawą nowością R 1250 RT jest dynamiczny wygląd. Owiewka, szyba i ich kształty zostały przekonstruowane, czerpiąc z najnowszych rozwiązań aerodynamicznych. Motocykl ma być szybki i wygodny na dalekie dystanse. Dostępny jest w kilku odmianach stylistycznych, z których najbardziej wypasiona to „Option 719” w barwie Mineral White.
Cena
Cena bazowego R 1250 RT rozpoczyna się od 82 500 zł. W katalogu dostępnych jest wiele opcji modyfikacji, od dodatkowych asystentów, przez elektroniczne zawieszenie ESA, a na wypasionych kanapach i pokrywach głowic kończąc. Na pewno najbardziej interesuje Was cena aktywnego tempomatu z radarem – jest to 2200 złotych, ale warunkiem wybrania tego dodatku jest także zamówienie zawieszenia Dynamic ESA wraz z Aktywnym Reflektorem.
Zostaw odpowiedź