O tym pomyśle pisaliśmy już w listopadzie ubiegłego roku. Dokument nakładający na producentów obowiązek montowania ABS w jednośladach sprzedawanych na rynku unijnym został jednak ratyfikowany przez mnistrów krajów unijnych dopiero na początku tego miesiąca. Obowiązkowy ABS ma przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków. Jak twierdzi przedstawiciel Boscha Gerhard Steiger w wypowiedzi dla Automotivedesign.eu.com, ABS może zapobiec ponad jednej czwartej wypadków motocyklowych, w których są ranni i zabici.
Firma Bosch rozpoczęła produkcję systemu ABS dla jednośladów już w 1994 roku, a trzy lata temu odświeżyła go tak, żeby dopasować do obecnie wyrabianych maszyn. ABS obowiązkowo będzie montowany w motocyklach o pojemności powyżej 125 ccm. W przypadku maszyn o pojemności 50 ccm producenci muszą zastosować ABS lub łączony system hamulcowy, czyli tak zwany Combined Brake System (CBS). Unia Europejska jako przykład podaje zaawansowane systemy CBS produkowane przez Hondę. Dzięki CBS siła hamowania jest rozkładana równomiernie na koła przednie i tylne.
Dokument został ratyfikowany przez Parlament Europejski i Europejską Radę Ministrów, a także opublikowany w Dzienniku Ustaw Unii Europejskiej. Zatem już od 2016 roku ABS będzie nie opcjonalnym, ale obowiązkowym elementem wyposażenia motocykli rejestrowanych na terenie UE.