Honda wprowadza do segmentu średnich motocykli nowy, wydajny silnik o pojemności 700 cm3 wraz z lekką i kompaktową dwusprzęgłową przekładnią drugiej generacji.
Honda Motor Co., Ltd. zaprezentowała nowy silnik charakteryzujący się wysokim momentem osiąganym w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych, a także niespotykanym dotychczas niewielkim zużyciem paliwa. Dodatkowo, jednostka ta współpracuje z drugą generacją dwusprzęgłowej skrzyni biegów (Dual Clutch Transmission).
Nowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, 2-cylindrowy silnik o pojemności 700 cm3, doskonale pasuje do segmentu średnich motocykli (od 500 do 750 cm3) tak niezwykle popularnych w Europie. Niskie zużycie paliwa na poziomie 3,7 l / 100 km co jest najlepszym wynikiem w tym segmencie. Oznacza on wydajność zwiększoną o średnio 40% względem innych, porównywalnych modeli o sportowej charakterystyce.
Dzięki połączeniu silnika z lekką, 6-cio biegową, kompaktową dwusprzęgłową przekładnią drugiej generacji przeniesienie napędu stało się jeszcze bardziej płynne, niezmiernie efektywne oraz wyczuwalne.
Pierwszym pojazdem, który będzie wykorzystywał nową jednostkę napędową, będzie skuter Integra. Motocykl zostanie po raz pierwszy zaprezentowany w listopadzie tego roku, w trakcie wystawy motocyklowej w Mediolanie (Eicma) wraz z dwoma innymi modelami, które również będą wyposażone w ten nowy silnik Hondy.
Honda postanowiła wprowadzić nowatorski silnik o pojemności 700 cm3 by stworzyć linię modeli bazujących na nowych założeniach, oferujących niespotykane dotąd w segmencie średnich motocykli niskie zużycie paliwa, a zarazem wysoki moment w najniższych wartościach obrotowych, co idealnie będzie sprawdzało się zarówno w jeździe miejskiej jak i turystycznej.