Spis treści
Nowy Harley-Davidson Sportster S – nowa era w rodzinie sportster: niezwykłe osiągi i wrażenia dzięki silnikowi Revolution Max 1250T
Harley-Davidson® Sportster™ S to zupełnie nowy, sportowy motocykl typu custom, zaprojektowany z myślą o dostarczeniu niesamowitych wrażeń z jazdy i zapoczątkowaniu nowej ery w rodzinie Sportster.
Prezentacja nowego Harley-Davidson Sportster S 2021:
121-konny silnik Revolution™ Max 1250T z cylindrami w układzie V daje kierowcy kontrolę nad niesłabnącym momentem obrotowym, dostępnym na żądanie. Sztywne, lekkie podwozie i najwyższej klasy zawieszenie zapewniają intuicyjne prowadzenie i natychmiastowe reakcje na działanie kierowcy. Od świateł do świateł, od zakrętu do zakrętu, Sportster™ S oferuje niezwykłe osiągi i moc, oraz tworzy nowy standard w najstarszej rodzinie Harley-Davidson.
Jako dodatkowy model Harley-Davidson z rocznika 2021, motocykl Sportster S trafi do dealerów H-D już tej jesieni. Sugerowana cena detaliczna producenta w Polsce to 16 230 € z podatkiem VAT.
„Sportster S to kolejny, całkowicie nowy motocykl zbudowany na platformie Revolution Max, który wyznacza nowy standard osiągów dla modeli Sportster” – powiedział Jochen Zeitz, dyrektor generalny i prezes zarządu Harley-Davidson. „To Sportster nowej generacji zdefiniowany przez moc, osiągi, technologię i styl. I jest to część naszego zobowiązania do wprowadzania motocykli, które są zgodne z naszą strategią zwiększania atrakcyjności i kontynuowania dziedzictwa Harley-Davidson„.
Galeria zdjęć Sportster S 2021:
Stylizacja komunikuje moc
Profil modelu Sportster S wydaje się przysadzisty i potężny, eksponując silnik jako wizualny akcent motocykla. Masywna opona przednia przywodzi na myśl pozbawiony błotnika przód klasycznego bobbera. Część tylna, wysoko montowany wydech i smukłe, pojedyncze siedzenie czerpią inspirację z flat track’owego Harley-Davidson XR 750. Gruby odwrócony widelec oraz opony o szerokim profilu podpowiadają, że to sportowy motocykl wyczynowy.
„Każdy element wizualny modelu Sportster S jest wyrazem surowej mocy motocykla” – powiedział Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i designu Harley-Davidson. „To wilk w wilczej skórze”.
Układ napędowy jest podkreślony czekoladowo-satynowym wykończeniem na lekkich magnezowych pokrywach silnika. Tekstury, kolory, wykończenia oraz detale zostały dobrane tak, aby nadać modelowi Sportster S wygląd maszyny z custom show, która akurat stoi u właściciela w garażu.
Podniesione osiągi
Silnik Revolution Max 1250T o pojemności 1250 cm3 to mechaniczne serce modelu Sportster S. Ta kolejna wersja najnowszego, chłodzonego cieczą silnika V-Twin od Harley-Davidson (silnik ten pojawił się już w Pan America 1250 – sprawdź test Motogen.pl) została dostrojona tak, aby generować potężny moment obrotowy już w niskim zakresie obrotów, z płaską krzywą momentu obrotowego w całym zakresie. Zapewnia to błyskawiczny start i przyspieszenie oraz solidny dopływ mocy w średnim zakresie obrotów. Aby zminimalizować masę całkowitą maszyny, wykorzystano silnik jako strukturalny element podwozia. Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło osiągnąć pożądany stosunek mocy do masy. Gotowy do jazdy Sportster S waży zaledwie 228 kg, z pełnym zbiornikiem o pojemności 11,8 l. Wysoko zamontowany układ wydechowy typu 2-1-2 generuje przyjemny, niski dźwięk.
Technologia wspierająca jazdę – Sportster S 2021
Model Sportster S jest wyposażony w szereg technologii zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu wrażeń z jazdy. Tak, aby kierowca mógł czerpać z niej samą przyjemność. Trzy wstępnie zaprogramowane tryby jazdy (Sport, Road i Rain) elektronicznie sterują charakterystyką osiągów motocykla i poziomem interwencji ze strony technologii. Kierowca może skonfigurować dwa tryby niestandardowe, aby dopasować osiągi do swojego stylu jazdy lub określonych sytuacji. Motocykl Sportster S posiada systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy stworzone przez Harley-Davidson. Jest to pakiet technologii zaprojektowanych, by zwiększyć pewność siebie kierowcy w nieoczekiwanych sytuacjach lub niesprzyjających warunkach drogowych. Systemy te dostosowują osiągi motocykla do dostępnej przyczepności podczas przyspieszania. A także redukcji prędkości i hamowania, zarówno na prostej, jak i w zakręcie.
Okrągły 4-calowy ekran TFT wyświetla wszystkie wskaźniki i obsługuje system multimedialny sparowany (poprzez Bluetooth®) z urządzeniem mobilnym kierowcy, w tym muzykę, połączenia telefoniczne i nawigację (z aplikacji Harley-Davidon). Wszystkie światła LED, w tym przedni reflektor Daymaker Signature, który zaprojektowaliśmy tak, by generował jednolite źródło światła eliminujące rozpraszające refleksy. Reflektor ma charakterystyczny owalny, przypominający kapsułkę kształt, który dodaje charakteru całemu przodowi i pozwala rozpoznać model Sportster™ S innym kierowcom na drodze.
Zoptymalizowane podwozie
Układ napędowy stanowi element nośny podwozia, dzięki czemu wyeliminowano tradycyjną ramę. Taka konstrukcja zmniejsza wagę motocykla i zapewnia sztywność podwozia, co zapewnia precyzyjne prowadzenie. Spawany rurowy wahacz kratowy typu trellis ze stali, dodatkowo usztywnia podwozie, a jego kształt nadaje motocyklowi charakterystyczny styl.
Model Sportster™ S jest wyposażony w pełni regulowane, wysokiej jakości przednie i tylne zawieszenia od firmy Showa® – 43 mm odwrócony widelec na przodzie i amortyzator typu piggyback z tyłu. Tylne zawieszenie posiada hydrauliczną regulację napięcia wstępnego za pomocą wygodnego pokrętła znajdującego się po lewej stronie motocykla. Lekkie koła z odlewu aluminium o niesamowitej 5-ramiennej konstrukcji są obleczone szerokimi oponami Dunlop®/Harley-Davidson® z serii GT503. Najwyższej jakości hamulce Brembo zapewniają doskonałe wyczucie i wydajność hamowania. Pojedynczy hamulec przedni jest wyposażony w nowy radialny zacisk czterotłoczkowy typu monoblock i tarczę 320 mm. Tylny hamulec to dwutłoczkowy zacisk Brembo i tarcza o średnicy 260 mm.
Przesunięte do przodu podnóżki i niska kierownica sprawiają, że kierowca Sportster S przyjmuje agresywną pozycję do jazdy. Wysokość siedzenia bez obciążenia wynosi 755 mm, co większości kierowców pozwoli podczas postoju, postawić pewnie stopy na ziemi. Dźwignie hamulca i sprzęgła można regulować pod kątem zasięgu, aby jak najlepiej dopasować go do rozmiaru dłoni lub preferencji kierowcy. Sportster S jest fabrycznie przygotowany na montaż (okablowanie) podgrzewanych manetek, które zapewniają dodatkowy komfort w chłodne dni, oraz posiada dwa dedykowane porty do zasilania wyposażenia z podgrzewaniem, a także złącze USB do ładowania telefonu lub innego urządzenia. Zewnętrzny czujnik temperatury otoczenia i alert o niskiej temperaturze na ekranie wyświetlacza ostrzegają kierowcę o zmieniających się warunkach. Tempomat i kluczyk zbliżeniowy w standardzie. Zbiornik paliwa mieści 11,8 l.
Dostępne kolory: Vivid Black; Stone Washed White Pearl; Midnight Crimson
Akcesoria
Dział oryginalnych części i akcesoriów Harley-Davidson opracował wachlarz akcesoriów do motocykla Sportster S, które mogą zwiększyć jego dopasowanie, komfort i styl. W momencie wprowadzania modelu na rynek dostępne są przedstawione poniższe produkty.
- Zestaw centralnie montowanych podnóżków
Umożliwia relokację podnóżków z fabrycznego ustawienia z przodu do części środkowej motocykla. Daje to kierowcy bardziej sportową pozycję do jazdy. A także lepsze dopasowanie dla osób, które nie mogą wygodnie dosięgnąć wysuniętych do przodu podnóżków.
- Miejsce dla pasażera
Możliwość zainstalowania siodełka, podnóżków i oparcia (sprzedawane oddzielnie). Siodełko i poduszka na oparciu mają tapicerkę dopasowaną stylistycznie do siedzenia kierowcy.
- Pojedyncze siodło Sundowner
Siedzisko ma konstrukcję „kubełkową” i jest szersze, co zapewnia większy komfort na długich dystansach i odpowiednie trzymanie podczas agresywnej jazdy. Dzięki zespolonym ściegom woda nie przecieka do pianki i nie zostawia później kierowcy z mokrym tyłkiem. Charakterystyczny wzór poszycia, podkreśla styl maszyny.
- Zdejmowana szyba przednia
Czerń osprzętu montażowego i wsporników oraz ciemne zabarwienie szyby przedniej świetnie wpisują się w styl motocykla. Szybę przednią montuje się na widelcu za pomocą zacisków typu „szybki montaż”. To ułatwia jej szybkie oraz łatwe zakładanie i zdejmowanie.
- Torba na tył
Ta torba na bagażnik doskonale pasuje i doskonale wygląda na modelu Sportster™ S. Zapewnia przy tym kierowcy wygodną opcję bagażnika na niezbędne rzeczy do jazdy. Zaleca się ją montować na akcesoryjnym siodełku dla pasażera (do nabycia osobno). Nośność bagażowa to 2,25 kg, a pojemność komory głównej można zwiększać z 8,2 do 11,5 litra.
Silnik Revolution™ Max 1250T
Model Sportster™ S jest napędzany chłodzonym cieczą silnikiem Revolution Max 1250T w układzie V, dostrojonym tak, aby generować potężny moment obrotowy już w niskim zakresie obrotów, z płaską krzywą momentu obrotowego w całym zakresie. Zapewnia to solidną dawkę mocy już przy starcie i błyskawiczne przyspieszenie.
- Pojemność: 1250 cm3
- Średnica cylindra / skok tłoka: 105 mm x 72 mm
- Moc: 121 KM
- Szczytowy moment obrotowy: 125 Nm przy 6000 obr./min
- Maksymalne obroty: 9500 obr./min
- Stopień sprężania: 12:1
Dowiedz się więcej o modelu Harley-Davidson Sportster S na: www.harley-davidson.pl
Dane techniczne Harley-Davidson Sportster S 2021 (RH1250S):
Model | RH1250S Sportster® S | Notes |
---|---|---|
Dimensions | ||
Length | 89.2 in. (2,265 mm) | |
Overall Width | 33.2 in. (843 mm) | |
Overall Height | 42.9 in. (1,089 mm) | |
Seat Height, Laden | 28.9 in. (734 mm) | 2 |
Seat Height, Unladen | 29.6 in. (753 mm) | |
Static Ground Clearance | 3.66 in. (93 mm) | |
Rake (steering head) (deg) | 30 | |
Fork Angle (deg) | 28 | |
Trail | 5.8 in. (148 mm) | |
Wheelbase | 59.8 in. (1,518 mm) | |
Tires, Type | Dunlop® Harley-Davidson Series, radial | |
Tires, Front Model | GT503 | |
Tires, Front Specification | 160/70TR17 73V | |
Tires, Rear Model | GT503 | |
Tires, Rear Specification | 180/70R16 77V | |
Fuel Capacity | 3.1 gal. (11.8 l) | |
Reserve Fuel Capacity, Fuel Injection (warning light) | 0.8 gal. (3 l) | |
Oil Capacity (w/filter) | 4.75 qt. (4.5 l) | |
Transmission Capacity | N/A | |
Primary Chain Case Capacity | N/A | |
Coolant Capacity | 2.32 qt. (2.2 l) | |
Weight, As Shipped | 486 lb. (220 kg) | |
Weight, In Running Order | 502 lb. (228 kg) | |
Gross Vehicle Weight Rating | 922 lb. (418 kg) | |
Gross Axle Weight Rating, Front | 359 lb. (163 kg) | |
Gross Axle Weight Rating, Rear | 595 lb. (270 kg) | |
Luggage Capacity -Volume | N/A | |
Engine | ||
Engine | Revolution® Max 1250T | |
Valves | Chain-driven, DOHC, hydraulic self-adjusting lifters, intake & exhaust VVT; four valves per cylinder | |
Bore | 4.13 in. (105 mm) | |
Stroke | 2.85 in. (72.3 mm) | |
Displacement | 76.4 cu in (1,252 cc) | |
Compression Ratio | 12.0:1 | |
Fuel System | Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) | 3 |
Air Cleaner | Downdraft intake, tuned velocity stacks, washable filter media | |
Exhaust | 2-into-1-into-2; catalyst in muffler | |
Lubrication System | Semi-Dry Sump | |
Drivetrain | ||
Primary Drive | Gear, 49/89 ratio | |
Final Drive | Belt, 80/34 ratio | |
Clutch | Mechanical, 8 plate wet, assist & slip, 1090N | |
Transmission | 6-speed | |
Gear Ratios | 12.21 | |
Gear Ratios | 9.022 | |
Gear Ratios | 6.994 | |
Gear Ratios | 5.641 | |
Gear Ratios | 4.731 | |
Gear Ratios | 4.131 | |
Chassis | ||
Frame | Stressed-member, high strength low alloy steel trellis frame; stamped, cast, and forged junctions; MIG welded; aluminum forged mid-structure | |
Swingarm | High strength low alloy steel, tubular sections, stamped x-member, forged axle junctions; MIG welded | |
Front Fork | 43 mm inverted fork with compression, rebound and spring preload adjustability. Aluminum fork triple clamps. | |
Rear Shocks | Linkage-mounted, piggyback monoshock with compression, rebound and hydraulic spring preload adjustability | |
Wheels, Optional Style Type | N/A | 4 |
Wheels, Front Type | Aluminum cast, satin black | 4 |
Wheels, Front Width | 4.5 in. (114 mm) | |
Wheels, Front Height | 17 in. (432 mm) | |
Wheels, Rear Type | Aluminum cast, satin black | 4 |
Wheels, Rear Width | 5 in. (127 mm) | |
Wheels, Rear Height | 16 in. (406 mm) | |
Brakes, Caliper Type | Front: radially mounted, monoblock, 4-piston caliper Rear: floating, single piston caliper | |
Brakes, Rotor Type | Front: single rotor, floating, tower- mounted Rear: solid uniform expansion rotor | |
Brakes, Front Diameter | 12.6 in. (320 mm) | |
Brakes, Front Thickness | 0.2 in. (6 mm) | |
Brakes, Front is dual | No | |
Brakes, Rear Diameter | 10.2 in. (260 mm) | |
Brakes, Rear Thickness | 0.2 in. (5 mm) | |
Front brake lever free travel | N/A | |
Rear brake pedal free travel | N/A | |
Brakes, Anti-Lock Braking System (ABS) | Standard | |
Suspension Travel, Front | 3.6 in. (92 mm) | |
Suspension Travel, Rear | 2 in. (51 mm) | |
Performance | ||
Engine Torque Testing Method | J1349 | |
Engine Torque | 94 ft-lb (127 Nm) | 5 |
Engine Torque | 6,000 | |
Power | 121 HP / 90 kW @ 7500 rpm | |
Lean Angle Testing Method | J1168 | |
Lean Angle, Right (deg.) | 34 | |
Lean Angle, Left (deg.) | 34 | |
Maximum hill-starting ability | N/A | |
Fuel Economy Testing Method | Estimated City/Hwy | |
Fuel Economy | 49 mpg (4.8 l/100 km) | 6 |
CO2 Emissions Testing Method | N/A | |
CO2 Emissions | N/A | |
Electric | ||
Battery | Sealed, maintenance-free, absorbed glass mat (AGM) battery, 12V, 12Ah, 225 CCA at 0°F | |
Charging | Three-phase, 45 Amp system (300 Watts @13 Volts, 1200 rpm, 585 Watts max power @ 13 Volts, 2250 rpm) | |
Starting | 0.9 kW electric with direct drive starter motor engagement | |
Lights (as per country regulation), Headlamp | All LED headlamp, low and high beam with signature position lighting | |
Lights (as per country regulation), Tail/Stop | All LED Tail/Stop lamp with signature tail lighting | |
Lights (as per country regulation), Front Signal Lights | LED Bullet Turn Signals | |
Lights, Rear Turn Signals | LED Bullet Turn Signals | |
Gauges | 4 inch viewable area TFT display with speedometer, gear, odometer, fuel level, clock, trip, ambient temp, low temp alert, side stand down alert, TIP over alert, cruise, range and tachometer indication BT capable – phone pairing to access phone calls, music, navigation (H-D App ONLY) | |
Auxiliary Lamps | N/A | |
Electric Power Outlet | USB C-Type , Output 5V at 2.4 Amp | |
GPS System | N/A | |
Reverse Gear | N/A | |
Warranty And Service | ||
Warranty | 24 months (unlimited mileage) | 7 |
Service Interval | First 1,000 miles (1,600 km), every 5,000 miles (8,000 km) thereafter | 8 |
Footnotes | |
---|---|
1 | Vehicles depicted may differ from vehicles manufactured and delivered. Specifications and prices listed may differ from specifications and prices of vehicles manufactured and delivered. All product descriptions (including depictions, specifications, dimensions, measurements, ratings and competitive comparisons) are based on available information at the time of publication. Although such descriptions are believed correct, errors and changes can occur and complete accuracy cannot be guaranteed. Harley-Davidson may make changes at any time to prices and specifications, and may change or discontinue models, without notice and without incurring any obligation. Attention: Vehicles in the configurations shown and many of the accessories described in this catalog may not be available for sale or use in some locations. Please check with your dealer for complete product details and the latest information. All models feature 6-speed transmission (VRSC™ models and Sportster® models are 5-speed) and carbon fiber belt final drive; multi-plate clutch with diaphragm spring in oil bath; and 2-year unlimited mileage warranty. |
2 | Measurement reflects 180 lb. (81.7 kg) operator weight. |
3 | Recommended 91 octane or higher fuel (R+M)/2. |
4 | Standard and optional wheels may vary by country and region. |
5 | Values shown are nominal. Performance may vary by country and region. |
6 | The combined fuel economy numbers were derived using a combination of estimated city and highway values. Fuel economy estimates are derived from US EPA exhaust emission certification data on a sample motorcycle from the corresponding family under ideal laboratory conditions. Your actual fuel economy will vary depending on your personal riding habits, road and driving conditions, vehicle condition and maintenance, tire pressure, vehicle configuration (parts and accessories), and vehicle loading (cargo, rider and passenger weight). Break-in mileage may vary. |
7 | See motorcycle owner’s manual for complete details. |
8 | Inspections of certain systems and components are required at 2,500 mile (4,000 km) intervals. See Owner’s Manual for full details. |
Zostaw odpowiedź