Największą nowością jest zastosowanie silnika o pojemności 765 ccm, w którym zastosowano ponad 80 nowych części. Względem poprzednika zwiększono zarówno skok jak i średnicę tłoka, co ma poprawić przebieg mocy i momentu w środkowym i dolnym zakresie obrotów. W zależności od wersji, wartość parametrów zewnętrznych będzie zauważalnie się różnić, w efekcie uzyskano:
- 73 Nm przy 9100 obr/min, 113 KM przy 11250 obr./min dla modelu S,
- 77Nm przy 9400 obr/min, 118 KM przy 12000 obr/min dla wersji R,
- 77Nm przy 10800 obr/min, 123 KM przy 11700 obr/min dla najbardziej sportowego RS.
Istotne zmiany objęły system sterowania przepustnicą (drive-by-wire), skrzynię biegów, sprzęgło, wzory lakierowania i stylistykę co szczególnie zauważalne także przednich reflektorów. Motocykl otrzymał nowy wahacz, oraz przednie zawieszenie, hamulce i opony z wyższej półki pozostając najlżejszym pojazdem w klasie, co zapewne będzie miało przełożenie na doskonałe prowadzenie i szybkość wykonywanych manewrów. W zależności od wersji oczywiście różni się zastosowanymi podzespołami. Z ciekawostek warto wspomnieć, że wersja RS ma być wyposażana w quick-shifter (dostępny jako akcesorium w R i S), oraz lap-timer.
Specyfikację modeli znajdziecie w załączonej tabeli.
Niestety, nie znamy jeszcze cen na polskim rynku…