Nadjeżdża Aprilia Tuareg 457, pseudonim pustynna burza - Motogen.pl

Aprilia przygotowuje się do premiery kolejnego adventure – Tuareg 457, bazującego na konstrukcji RS457, ale dostosowanego do wymagających warunków terenowych.

Aprilia Tuareg 457 wyposażona będzie w ten sam dwucylindrowy silnik co RS457 – moc dwucylindrowej rzędówki to 47 KM, a moment obrotowy – 44 Nm. Motocykl będzie mieć trudne zadanie – w klasie 400/500 walczyć będzie między innymi z KTM 390 Adventure i Hondą CB500X. Konstrukcja Tuarega 457 jest mocno inspirowana wyścigami terenowymi, co potwierdzają materiały opublikowane na instagramie przez Jacopo Ceruttiego, zawodnika teamu Aprilii. Widzimy tam motocykl przygotowany w specyfikacji rajdowej, z masywną nadstawką rajdową i rozbudowanymi osłonami, jednak wersja produkcyjna nie będzie zawierać wszystkich tych dodatków.

Nowy Tuareg 457, widoczny na nagraniu, ma podwójne reflektory umieszczone w czymś w rodzaju stalowego stelaża. Całość wygląda spójnie i sprawia wrażenie, jakby właśnie tak miało wyglądać to w wersji fabrycznej, być może dojdzie tam jeszcze jakaś plastikowa blenda. Wysoka szyba, osłony zbiornika paliwa oraz czerwona rama nadają motocyklowi agresywnego wyglądu, ale prawdopodobnie nie trafią do podstawowej wersji.

Koła szprychowe o rozmiarach 21 cali z przodu i 17 (lub 18) cali z tyłu, będą zapewne standardem, jednak opony terenowe zostaną raczej zastąpione uniwersalnymi 70/30. Spodziewamy się bogatego pakietu elektroniki, podobnego do tego z RS 457, jednak dostosowanego do jazdy szosowo-terenowej. Zarządzanie systemem odbywać się będzie za pomocą kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej 5 cali. Aprilia Tuareg 457 zostanie także wyposażona w 6-biegową skrzynię z funkcją slip-assist. Produkcja nowego modelu, podobnie jak RS 457, odbywać się będzie w fabryce Piaggio w Indiach, co powinno utrzymać cenę na rozsądnym poziomie.

Informacje na temat małego adventure od Aprilii pojawiły się po legendarnym wyścigu Africa Eco Race, w którym na takim właśnie motocyklu wystartował Marco Menichini. To nie pierwszy raz, gdy Aprilia pojawia się w takiej rywalizacji – w 2010 roku marka pojawiła się na Dakarze z dwucylindrowymi RXV 4.5, na których jeździli m.in. Ceci, Zanotti, Farres i Lopez.

Dzięki informacji opublikowanej na Instagramie przez Jacopo Ceruttiego, zawodnika Aprilii, wiemy, że w Tunezji trwają testy prowadzone przez zespół Aprilia Guareschi Corse – team, który w 2024 roku triumfował w klasie silników dwucylindrowych na Africa Eco Race z modelem Tuareg 660.

Na przyszłoroczny wyścig team Guareschi przygotowuje model Aprilia Tuareg 457 w wersji 55-konnej, z prędkością maksymalną bliską 170 km/h. Sucha masa pojazdu będzie wynosić mniej niż 160 kg, a pojemność zbiorników paliwa to łącznie 30 litrów. Podwozie bazuje na sprawdzonej konstrukcji Tuarega 660, z wytrzymałą stalową ramą, aluminiowym wahaczem, monoshockiem oraz widelcem Öhlins.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany