MotoGP vs Formuła 1 vs rajdówki vs elektryczny busik - kto wygra na ćwierć mili? - Motogen.pl

Dani Pedrosa na maszynie KTM z MotoGP o mocy 270 KM zapowiada dobry pojedynek. Czy to się może kiedykolwiek znudzić?

Pojedynek drag race pomiędzy skrajnie sportowymi pojazdami zawsze będzie czymś, na co każdy fan motoryzacji zwróci uwagę. I wcale nie przeszkadza tutaj fakt, że temat jest oklepany z każdej strony (obejrzyjcie na przykład MotoGP vs drogowy 1290 Super Duke R vs Porsche 911 Turbo S czy też BMW M 1000 RR kontra bolid F1 i Porsche 911). Teraz emocje są jeszcze mocniej podkręcone, bo za realizację materiału wzięła się (mocno zaangażowana w motorsporty) marka RedBull – tym razem we współpracy z Mattem z CarWow (stąd znane lotnisko oraz typowy montaż filmu).

Najbardziej cieszy nas fakt, że w pojedynku widzimy niezwykle pogodnego, zawsze uśmiechniętego Daniego Pedrosę! Legenda wyścigów wsiadła na KTMa RC16, napędzanego silnikiem V4 o mocy 270 KM. Waga to zaledwie 157 kilogramów…

Formułę 1 reprezentował lekko podstarzały bolid RB8 z sezonu 2012. Napędzany jest silnikiem V8 o mocy 850 KM, a waży około 700 kilogramów. Za kierownicą Liam Lawson.

Następny zawodnik to Timmy Hansen reprezentujący rallycross World RX. Jedzie Peugeotem 208 o mocy 600 KM i masie 1300 kilogramów.

W kolejnej linii stanęła rajdówka WRC, czyli M-Sport Ford Puma Rally1, a za kierownicą Adrien Fourmaux. Samochód napędzany jest układem hybrydowym o mocy łącznej 550 KM, a waży 1260 kg.

Wszyscy ścigają się na ćwierć mili (400 metrów). Kto wygra?

Pomimo napędu na 4 koła i wręcz oburzających przyspieszeń, rajdówki nie miały szans. Przegrały także z bolidem F1, który miał potężne problemy z przeniesieniem mocy podczas startu. Ale i tak konkurencję zdominował motocykl MotoGP – fakt, że Dani Pedrosa to specjalista od atomowych startów, z pewnością pomógł.

Red Bull nie byłby sobą, gdyby nie dorzucił niespodzianki! W ostatniej próbie na starcie stanął jeszcze busik, nowy Ford Transit… A w zasadzie e-Transit o nazwie „SuperVan”, zaprojektowany jako demonstracja siły przez Ford Performance. Waży aż 1680 kg, ale za to napędzają go 4 silniki elektryczne o łącznej mocy 1500 kW, czyli 2040 KM… No i busik rozgromił (prawie) całą konkurencję.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany