Czy BMW M 1000 RR pokona bolid F1 (no i Porsche 911)? Wyścigi i hamowanie na prostej - Motogen.pl

Z samej statystyki wynika, że Porsche nie ma szans, ale pojedynek bolid vs motocykl może być ciekawy… Jak obstawiacie?

Brytyjska redakcja samochodowa CarWOW regularnie publikuje na swoim kanale nie tylko recenzje samochodów, ale też najprostszą możliwą moto-rozrywkę – czyli wyścigi na 400 metrów! A także wyścig na elastyczność na 1600 metrów (z ok. 80 km/h) oraz hamowanie ze 160 km/h do zera.

Tym razem pojedynek jest dość ciekawy, bo mamy pierwszy motocykl BMW Motorrad z serii M, czyli M 1000 RR. W porównaniu do S 1000 RR ma zmienioną geometrię na wyścigową, więcej mocy (212 KM) oraz mniej wagi (192 kg z paliwem). Stosunek mocy do masy to 1,1 KM/kg.

Zobacz też: Ostatnio testowaliśmy BMW M 1000 RR (w porównaniu z M3 Competition) i też mamy z tego wypasiony film i galerię zdjęć.

Konkurenci to Porsche 911 Turbo S o mocy 650 KM oraz 1650 kg (czyli stosunek wynosi 0,39 KM/kg) oraz bolid F1, model RB7, zespołu Red Bull z sezonu 2011. Jest to już „przestarzała” technologia z wolnossącym silnikiem 2,4 litra V8 o mocy 750 KM. Waży zaledwie 650 kg, czyli stosunek wynosi 1,15 KM/kg.

Z samej statystyki wynika, że Porsche nie ma szans, ale pojedynek bolid vs motocykl może być ciekawy… Jak obstawiacie?

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany