Motocykl zbudowany w... akademiku - Motogen.pl

Honda S90 nazywana również Sport 90 i Super 90 to motocykl wprowadzony na rynek w 1964 roku i produkowany do 1969. Konstrukcja bazowała na słynnej Super Cub, która podbijała Stany Zjednoczone z hasłem „Najmilszych ludzi spotkasz na Hondzie”. S90 była napędzana silnikiem o pojemności 89,6 cm3. Nazwa S90 oznaczała, że motocykl mógł przejechać 90 mil na jednym galonie paliwa – czyli 38 kilometrów na litrze. Silnik współpracował z czterostopniową skrzynią biegów i dysponował mocą 8 koni mechanicznych. Producent twierdził, że motocykl można rozpędzić do 103 km/h.

Simon kupił motocykl przez ogłoszenie w serwisie Craigslist za 220 dolarów. Projekt był surowy, ale prawie kompletny. Dokończenie go zajęło rok i pochłonęło około 1500 dolarów. Simon najpierw wyczyścił wszystkie części, a następnie wypiaskował je i wypolerował, a robił w łazience wspomagając się wanną. Salon służył mu do rozebrania motocykla i tworzenia drobniejszych elementów. Silnik przeszedł całkowity remont i otrzymał gaźnik z Hondy CRF80 z 2004 roku oraz gąbkowy filtr powietrza. Po tych zabiegach motocykl odpala już za pierwszym kopnięciem.

Honda S90 Simona otrzymała szereg usprawnień – światła LED, napięcie zmnienione z 6V na 12V, lusterko od motocykla Harley-Davidson Road King oraz… port USB. Wydech został wykonany ze stali nierdzewnej oraz dwóch butli od syfonów.

Podczas testów nie obyło się bez przygód – przy pierwszej przejażdżce zerwał się łańcuch i Simon musiał kupić nowy napęd. Obecnie motocykl jest w stanie rozpędzić się do pierwotnej prędkości 100 km/h.

Autor: Wojciech Grzesiak