Fabryczne, ale skrajnie mocne Kawasaki Ninja H2R? Czy może bardzoe sportowy Lamborghini Huracan, który dostał ostry tuning z dwoma turbosprężarkami? Co lepiej przyspiesza i co lepiej hamuje?
Motocykle mają to do siebie, że zupełnie zwyczajny i stosunkowo słaby motocykl potrafi ze startu objechać większość samochodów, nawet te szybkie. A gdy do pojedynku staje motocykl sportowy, to żaden typowy samochód nie ma szans.
Kawasaki Ninja H2R z kompresorem, o mocy 310 KM teoretycznie powinna być maszyną nie-do-pokonania przez 4 kółka – tym bardziej, jeżeli za kierownicą siedzi motocyklista z ogromnymi umiejętnościami.
No chyba, że redakcja CarWOW wystawi w drugim narożniku Lamborghini Huracan po tuningu: z dwoma turbosprężarkami; z oponami zapewniającymi przyczepność w drag racingu; o mocy 1100 KM. Wtedy przewidywanie wyniku przestaje być takie oczywiste… Zarówno twórcy jak i widzowie CarWOW zgodnie stwierdzili, że to był jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków w historii kanału.
Ale zanim obejrzycie film, przeczytajcie statystyki i obstawcie swoje głosy!
Garść statystyk – Lambo vs Kawa:
Lamborghini Huracan + 2xTurbo | Kawasaki Ninja H2R | |
silnik | 5,2 litra V10 + dwie turbosprężarki | 1000 ccm 4 cyl., fabryczny kompresor |
moc | 1100 KM | 310 KM |
moment obr. | 1000 Nm | 165 Nm |
masa | 1450 kg | 214 kg |
stosunek mocy do masy | 759 KM / tonę | 1054 KM / tonę (wliczając motocyklistę) |
napęd | 4 koła + drag racingowe koła | tylne koło |
skrzynia | 7 biegów, automat | 6 biegów z quickshifterem |
cena GBP (PLN) | £ 130 tys. + £ 40 tys. modyfikacje (700 tys. zł + 215 tys. zł) | £ 60 tys. (323 tys. zł) |
W samochodzie wystarczy siedzieć i naciskać pedał gazu. W przypadku motocykla sprawa jest bardziej skomplikowana, a jednym z największych problemów jest utrzymanie przedniego koła na ziemi. Jak powiedział motocyklista, dopiero w okolicach 3. lub 4. biegu można w końcu może odwinąć gaz do końca, aby Ninja H2R zaczęła przyspieszać zamiast wyrywać na koło.
To jak obstawiacie, kto wygra ze startu zatrzymanego, w pojedynku elastyczności oraz w porównaniu hamowania?
2:50 – porównanie dźwięków
4:15 – pierwszy wyścig ze startu
5:09 – drugi start, Lambo opóźnia start o półtorej sekundy
5:40 – trzeci start
6:50 – start tocząc się 38 km/h na 1. biegu
8:00 – start z 3. biegu przy prędkości 105 km/h
9:20 – porównanie hamowania awaryjnego ze 160 km/h
Jak na końcu Matt powiedział motocykliście: „Ten motocykl jest niesamowity, a Ty musisz mieć wielkie jajca i nie wiem jak mieścisz je w kombinezon.”
Zostaw odpowiedź