Fabryczne, ale skrajnie mocne Kawasaki Ninja H2R? Czy może bardzoe sportowy Lamborghini Huracan, który dostał ostry tuning z dwoma turbosprężarkami? Co lepiej przyspiesza i co lepiej hamuje?

Motocykle mają to do siebie, że zupełnie zwyczajny i stosunkowo słaby motocykl potrafi ze startu objechać większość samochodów, nawet te szybkie. A gdy do pojedynku staje motocykl sportowy, to żaden typowy samochód nie ma szans.

Kawasaki Ninja H2R z kompresorem, o mocy 310 KM teoretycznie powinna być maszyną nie-do-pokonania przez 4 kółka – tym bardziej, jeżeli za kierownicą siedzi motocyklista z ogromnymi umiejętnościami.

No chyba, że redakcja CarWOW wystawi w drugim narożniku Lamborghini Huracan po tuningu: z dwoma turbosprężarkami; z oponami zapewniającymi przyczepność w drag racingu; o mocy 1100 KM. Wtedy przewidywanie wyniku przestaje być takie oczywiste… Zarówno twórcy jak i widzowie CarWOW zgodnie stwierdzili, że to był jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków w historii kanału.

Ale zanim obejrzycie film, przeczytajcie statystyki i obstawcie swoje głosy!

Garść statystyk – Lambo vs Kawa:

Lamborghini Huracan + 2xTurboKawasaki Ninja H2R
silnik5,2 litra V10
+ dwie turbosprężarki
1000 ccm 4 cyl.,
fabryczny kompresor
moc1100 KM310 KM
moment obr.1000 Nm165 Nm
masa1450 kg214 kg
stosunek mocy do masy759 KM / tonę1054 KM / tonę
(wliczając motocyklistę)
napęd4 koła
+ drag racingowe koła
tylne koło
skrzynia7 biegów, automat6 biegów z quickshifterem
cena GBP (PLN)£ 130 tys. + £ 40 tys. modyfikacje
(700 tys. zł + 215 tys. zł)
£ 60 tys.
(323 tys. zł)

W samochodzie wystarczy siedzieć i naciskać pedał gazu. W przypadku motocykla sprawa jest bardziej skomplikowana, a jednym z największych problemów jest utrzymanie przedniego koła na ziemi. Jak powiedział motocyklista, dopiero w okolicach 3. lub 4. biegu można w końcu może odwinąć gaz do końca, aby Ninja H2R zaczęła przyspieszać zamiast wyrywać na koło.

To jak obstawiacie, kto wygra ze startu zatrzymanego, w pojedynku elastyczności oraz w porównaniu hamowania?

2:50 – porównanie dźwięków
4:15 – pierwszy wyścig ze startu
5:09 – drugi start, Lambo opóźnia start o półtorej sekundy
5:40 – trzeci start
6:50 – start tocząc się 38 km/h na 1. biegu
8:00 – start z 3. biegu przy prędkości 105 km/h
9:20 – porównanie hamowania awaryjnego ze 160 km/h

Jak na końcu Matt powiedział motocykliście: “Ten motocykl jest niesamowity, a Ty musisz mieć wielkie jajca i nie wiem jak mieścisz je w kombinezon.”


Więcej w Newsy, Ze świata
Scrambler 1100 Tribute PRO oraz Scrambler Urban Motard: nowe Ducati na 2022 [opis, dane, zdjęcia, film]

Ducati zaprezentowało kolejne nowości na rok 2022. Tym razem są to dwa nowe Scramblery, jeden duży, drugi mniejszy: Scrambler 1100...

Zamknij