Spis treści
Kawasaki ZZR1200 z lat 2002-2005 jako motocykl używany. Sprawdź naszą opinię, usterki, opis i dane techniczne. Czy warto się z nim związać?
Kawasaki ZZR1200 opis
Kawasaki ZZR1200 był następcą legendarnego, opisywanego przez nas niedawno, Kawasaki ZZR1100. De facto był jego głębokim face-liftingiem. Powiększono pojemność silnika, zmodernizowano owiewki, pewne poprawki otrzymała także rama oraz subframe siedzenia. Zmodernizowano układ hamulcowy, zawieszenie, układ wydechowy oraz dolot, pozostawiając gaźniki, ale modernizując system doładowania dynamicznego. Nieznacznie zmieniono konfigurację trójkąta kierownica, siedzenie, podnóżki, minimalnie odprężając pozycję kierowcy. Pojazd był wyposażony w mocniejszy silnik, osiągający aż o 12 KM więcej od poprzenika. Był to obok Hondy CBR1100XX najmocniejszy seryjny motocykl japoński, zasilany gaźnikiem a jego osiągi były zarezerwowane dla hiper-bike’ów…
Elastyczność silnika okazała się fenomenalna a komfort jazdy i perfekcyjna aerodynamika zachęcały do dynamicznej turystyki. I choć w ofercie było już mocniejsze i szybsze Kawasaki ZX12R, miało ekstremalny charakter i było mniej wygodne dla pasażera. Motocykl otrzymał skuteczniejszy reflektor, większy zbiornik paliwa i czytelniejszą deskę rozdzielczą. Model zastąpiono w 2005 roku bardzo udanym i jeszcze mocniejszym Kawasaki ZZR1400…
ZZR1200 usterki
Kawasaki ZZR1100 miało sporą listę grzechów. Największa wada, zacieranie panewek na wale korbowym na szczęście w tym modelu było rzadkością. Niestety, z wadliwymi napinaczami rozrządu sobie nie poradzono. Podobnie, jak z wycierającymi się krzywkami wałków rozrządu. W ZZR1100 były zmorą, w ZZR1200 także występują. Ale tutaj uwaga. Tylko w rocznikach 2002-2003. W modelach 2004-2005 Kawasaki zastosowało nowe wałki, które pasują do starszych wersji.
Niestety, są koszmarnie droga a regeneracja zużytych to przynajmniej 2500 zł. Ponadto sporadycznie zużywają się przepustnice gaźników. Trzeba jednak przyznać, że Kawasaki ZZR1200 jest uważane za trwalsze, niż jego poprzednik.
Nasza opinia
Kawasaki ZZR1200 kosztuje 9-12 tys. złotych. I biorąc pod uwagę rocznik, osiągi pojazdu oraz jego ogólną koncepcję wydaje się naprawdę okazyjna. Jednak odradzamy zakup bez wnikliwej kontroli wałków rozrządu (co wymaga zdjęcia pokrywy głowicy). Zadbany, pozbawiony tej usterki ZZR1200 niewiele ustępuje osiągom Hondzie CBR1100XX, pod pewnymi względami ją przewyższając (komfort, reakcja na gaz).
Naszym zdaniem to propozycja warta rozważenia i jeden z najbardziej niedocenianych modeli w segmencie sportowych motocykli turystycznych. Do wad oprócz ryzyka zakupu egzemplarza ze zużytymi wałkami rozrządu zaliczymy konieczność serwisowania co 6 tys. km, zalety wymieniliśmy powyżej…
Kawasaki ZZR1200 dane techniczne
Rok | 2004 |
Pojemność skokowa | 1164 ccm |
Typ silnika | Rzędowy czterocylindrowy |
Ilość suwów | 4 |
Moc maksymalna | 160.00 KM (116.8 kW)) przy 9800 RPM |
Maksymalny moment obrotowy | 164.00 Nm (16.7 kgf-m or 121.0 ft.lbs) |
Zasilanie | Gaźnik |
Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Układ rozrządu | DOHC |
System chłodzenia | Ciecz |
Skrzynia biegów | 6 biegowa |
Wtórne przeniesienie napędu | Łańcuch |
Waga na sucho | 236 kg |
Wysokość siodła | 780 mm |
Rozstaw osi | 1,500 mm |
Opona przednia | 120/70-ZR17 |
Opona tylna | 180/55-ZR17 |
Hamulec przedni | Dwutarczowy |
Hamulec tylny | Jednotarczowy |
Prędkość maksymalna | 270.0 km/h (167.8 mph) |
Stosunek mocy do masy | 0.6780 HP/kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 23.0 litry |
Zostaw odpowiedź