Spis treści
Kawasaki ZR-7 – poznaj jego historię, wady zalety oraz zmiany konstrukcyjne. Czy dzisiaj wciąż jest atrakcyjny jako pojazd używany?
Kawasaki ZR-7 historia
Kawasaki ZR-7 bazuje na technice Zephyra. Ten z kolei jest przekonstruowanym Z/KZ750 z końca lat 70. ZR-7 był uzupełnieniem oferty w segmencie nakedów, zapełniający przestrzeń pomiędzy ER-5 i ZRX1100. Nowy wygląd oraz świetnie skalkulowana cena czyniła z ZR-7 doskonałą ofertę na rynku. Nieźle wygląda, jest dobrze wyposażony i tani, był także jednym z koni pociągowych w statystykach sprzedaży Kawasaki.
Silnik motocykla to sprawdzona jednostka napędowa, generująca 76 KM. Fajnie zestrojona geometria podwozia wraz z charakterystyką silnika i zawieszenia czyniły z niego przyjazny pojazd do codziennych przejazdów i spokojnych wycieczek. Ostrzej traktowany miał niezłe osiągi, ale zawieszenie okazywało się zbyt miękkie. Po części było to efektem zamontowania wahacza podpartego na jednym, a nie jak w Zephyrze dwóch elementach resorująco-tłumiących. Zbiornik paliwa miał 22 l a obydwie klamki wyposażono w regulację. W wyposażeniu znajdziemy także centralną podstawkę oraz wydech 4 w 1! Pojazd posiadał bardzo wygodne siedzenie, ale zbyt długie przełożenie i skrzynia biegów o pięciu przełożeniach – irytowały!
KAWASAKI ZR-7 modyfikacje oraz wariant z owiewką
Modyfikacja modelu odbyła się dwa lata po wprowadzeniu do sprzedaży. Do przedniego zawieszenia trafiły twardsze sprężyny, a oferta wzbogaciła się o wersję z rozbudowaną owiewką, lepiej chroniąca podczas szybkiej jazdy. W takiej formie produkcja utrzymała się 2003 roku. Wówczas Kawasaki zaprezentowało następcę, model Z750.
Kawasaki ZR-7, na co zwrócić uwagę?
Prezentowany model jest udaną konstrukcją. Wygodny, zwrotny, solidny – względem poprzedników silnik po modyfikacjach głowicy i napinacza łańcucha w przekładni wstępnej jest niemal bezawaryjny. Motocykl mimo gaźników uruchamia się bez żadnego problemu a dynamika nawet w czasie rozruchu jest wzorowa. Niestety pojazd rzadko kiedy konsumuje mniej, niż 7 l/100km.
Silnik bez większych problemów osiąga przebiegi powyżej 100 000 km, a podczas zakupu poza wypadkową przeszłością powinniśmy skoncentrować się na stanie łożysk wahacza, ramy, a także korozji wydechu i ramy. Aktualne ceny zawierają się pomiędzy 3,5 a 9 tys.zł. My polecamy wersję z owiewką, jest praktyczniejsza.
Kawasaki ZR-7 wady i zalety
Wady:
-zbyt miękko zestrojone zawieszenie
-korozja ramy i tłumika
-zużycie paliwa
Zalety:
-dynamika, osiągi
-zwrotność
-wygodna pozycja kierowcy i pasażera
-uczciwe koszty utrzymania
Zostaw odpowiedź