Kawasaki Z900 i Z900 SE. Zmiany, dane techniczne, zdjęcia - Motogen.pl

Nowe Z900 może pochwalić się kilkoma zmianami, które być może nie rzucają się w oczy, ale wnoszą świeży powiew do tego ważnego projektu – żeby wspomnieć tylko ride-by wire i tryby jazdy.

Sercem nowego Z900 jest czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 948 cm³, który zyskał elektroniczną przepustnicę. To rozwiązanie ma zapewnić bardziej dynamiczną i precyzyjną reakcję na polecenia kierowcy. Można teraz wybierać między trzema predefiniowanymi trybami jazdy – Sport, Road i Rain – które dostosowują moc oraz dynamikę silnika do różnych warunków drogowych. Dodatkowo, wprowadzono tryb konfigurowalny, pozwalający na jeszcze większą personalizację ustawień motocykla.

Mimo spełnienia normy Euro 5+, która wiąże się zwykle z poważnym zakneblowaniem silnika, Kawasaki udało się stracić tylko 1 KM względem poprzednika – maksymalna moc wynosi teraz 124 KM. Jednocześnie, dzięki nowemu oprogramowaniu sterującemu, zużycie paliwa udało się obniżyć o niemal 16%.

Więcej elektroniki i systemów bezpieczeństwa

Wśród kluczowych nowości Z900 2025 jest zaawansowany pakiet elektroniczny, który zawiera nową platformę inercyjną IMU. System ten zarządza kontrolą trakcji (KTRC), działającą w trzech poziomach intensywności, oraz systemem ABS dostosowanym do jazdy w zakrętach. Co istotne, kontrola trakcji może zostać całkowicie wyłączona, co jest ukłonem w stronę bikerów, którzy lubią sobie pogumować.

Nowością w Kawasaki jest również dwukierunkowy quickshifter, aktywny od 1500 obr/min, który umożliwia płynniejszą zmianę przełożeń zarówno podczas przyspieszania, jak i hamowania silnikiem. W motocyklu pojawił się także tempomat oraz system nawigacji.

Lepsze hamulce i poprawione zawieszenie

W kwestii układu hamulcowego, Kawasaki postawiło na promieniowe zaciski Nissin, współpracujące z tarczami o średnicy 300 mm. To rozwiązanie zapewnić ma większą stabilność i skuteczność hamowania, szczególnie w trudnych warunkach. Co ciekawe, w nowej wersji zrezygnowano z dotychczas stosowanych tarcz wave, co wpłynęło na estetykę i uproszczenie formy.

Dla wymagających motocyklistów przygotowano wersję Z900 SE, wyposażoną w zawieszenie Öhlins, z widelcem upside-down w złotym kolorze oraz monoshockiem z możliwością zdalnej regulacji napięcia wstępnego. Wersja SE jest również wyposażona w hamulce Brembo M32, nieco inną kanapę oraz port USB-C.

Ulepszenia w konstrukcji i ergonomii

Z900 na rok 2025 wyróżnia się również dopracowaną ergonomią. Kanapa została przeprojektowana dla poprawienia komfortu, a dostępność dwóch wysokości – standardowej 83 cm oraz niższej 81 cm – pozwala na lepsze dostosowanie motocykla do wzrostu i preferencji kierowcy. Aluminiowa kierownica jest teraz szersza, co poprawia stabilność i komfort manewrowania.

Elementy wykonane ze szczotkowanego aluminium oraz inne metalowe detale, nadają motocyklowi nieco surowej estetyki. Ostre, kanciaste linie Z900 podkreślają dynamiczny charakter maszyny. Tylne światło zintegrowane z ogonem przyciąga wzrok i dodaje motocyklowi elegancji.

Dostępne wersje i opcje mocy

Poza wersją SE, Kawasaki przewidziało również wariant podstawowy Z900 o mocy 70 kW, który można łatwo przystosować dla posiadaczy licencji A2 poprzez redukcję mocy do 35 kW. To rozwiązanie otwiera nowemu modelowi drzwi do szerszego grona odbiorców, również tych mniej doświadczonych.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany