Z1000 to motocykl, który zapewni sporo wrażeń podczas jazdy. Moc oddawana jest szybko, zdecydowanie, ale nie doprowadzi kierowcy do palpitacji serca. Maszyna wkręcona na najwyższe obroty dopiero pokazuje na co ją stać. Najbardziej użyteczny w mieście jest jednak średni zakres obrotów, w którym Zet imponuje. Czuć moc maszyny jednak jest ona bezproblemowa do okiełznania. Nieco tylko brakuje dołu. Również zawieszenie i heble są bardzo dobrze dobrane do dużego Zeta. Prowadzi się dobrze i pewnie. Szkoda tylko, że podczas jazdy dość mocno czuć kilogramy tego motocykla.
Wygląd można opisać tylko i wyłącznie jako agresywny. Już sama sylwetka Z1000 sugeruje, że ten motocykl to rasowy bad boy na drodze. To wrażenie nieco mija podczas jazdy kiedy Zet staje się po prostu bardzo dobrym jednośladem do poruszania się w miejskiej dżungli, ze sporym zapasem mocy, który jednak trzeba umieć umiejętnie wykorzystać.
Silnik | Czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie rzędowym, DOHC, 16 zaworów |
Pojemność | 1043 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 138 KM przy 9600 obr./min |
Maks. moment | 110 Nm przy 7800 obr./min. |
Chłodzenie | Chłodzony cieczą |
Rama | Aluminiowa z podwójnej rury |
Zbiornik paliwa | 15 litrów |
Przednie zawieszenie | Widelec odwrócony 41 mm z bezstopniowym tłumieniem dobicia i odbicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
Tylne zawieszenie | Poziome typu Back-link, amortyzator gazowy z bezstopniowym tłumieniem odbicia, regulacja napięcia wstępnego sprężyny |
Przednia opona | 120/70ZR17M/C (58W) |
Tylna opona | 190/50ZR17M/C (73W) |
Przedni hamulec | Podwójna tarcza pół-pływająca 300 mm o obrysie falistym Podwójny zacisk radialny, 4-tłoczkowy |
Tylny hamulec | Pojedyncza tarcza 250 mm o obrysie falistym Zacisk 1-tłoczkowy |
Zostaw odpowiedź