Spis treści
Kawasaki W650 jako motocykl używany. Jakie są jego wady, zalety, poznaj historię oraz naszą opinię na temat tego uroczego retro-klasyka…
Kawasaki W650 historia, konstrukcja
Lata 90 to udany okres dla Kawasaki. ZXR750 wygrywał w serii SBK a seria Zephyr oparta o modele KZ, spowodowała powrót do fascynacji naked bike’ami i UJM takimi, jak pod koniec lat 70. Ale to nie jedyny model w klimacie retro, który trafił w gusta klientów. Innym był Kawasaki W650 nawiązujący do W1, który zadebiutował w 1965 roku i czerpał garściami z konstrukcji angielskich.
W1 zdaniem fachowców był inspirowany BSA A10. W momencie prezentacji miał największy, produkowany przez japonczyków silnik motocyklowy. W przypadku W650, mimo że skonstruowany od nowa miał sporo detali nawiązujących do W1: wałek królewski poprowadzony z boku silnika, linię siodła i baku, bęben hamulcowy z tyłu, podwójną ramę kołyskową oraz szprychowe koła. Kopniak oraz tarcza hamulcowa stylizowana na bęben w przednim kole, a także logo W650 ewidentnie składają hołd W1. Ale były też różnice: W650 posiadał ośmiozaworową głowicę, wspólny korpus silnika i skrzyni biegów, wałek wyrównoważający oraz system dopalania spalin.
Motocykl bez większych zmian pozostał do 2007 roku (w 2001 roku zmieniono sprężyny zawieszenia, zastosowano inne lusterka i skorygowano geometrię ramy). Pojazd powrócił na rynek w 2011 roku, ale już z większą pojemnością, jako Kawasaki W800.
Kawasaki W650 wady i zalety
Kawasaki W650 nie ma wielu wad, a wynikają one głównie z konstrukcji retro. Przednie zawieszenie jest dość wiotkie i łatwo wpada w wibracje. Winne temu są geometra ramy, zbyt miękkie sprężyny oraz często stan przedniej opony. Przy dużym obciążeniu przedni hamulec bywa za mało wydajny. Kierowcy lubiący bardziej dynamiczną jazdę narzekają na zbyt krótkie przełożenie piątego biegu.
Po stronie zalet znajdziemy dużą trwałość jednostki napędowej oraz duża ilość egzemplarzy w niezłym stanie. Kupujący, którzy decydowali się na W650 nie mieli potrzeby udowadniania sobie tempa jazdy. Motocykl wykonano z dużą starannością ma też bardzo wygodną, odprężoną pozycję i siodło.
Kawasaki W650 nasza opinia
Kawasaki W650 to trwały, piękny i solidny motocykl nawiązujący do lat 60. Ceny wynikają ze stanu i dodatków, rzadziej rocznika. Ofert sprzedaży jest niewiele, najczęściej pojazd sprzedaje się w obrębie znajomych. Nie powinno to dziwić. W 650 to świetna propozycja do osób chcących drugi, trzeci czy czwarty motocykl w garażu. Taki, który jest retro-odskocznią od pędu, presji czasowej na rzecz spokojnego chilloutu. To także doskonały pomysł dla osób ceniących klasyczną technologię, ale korzystający z motocykla na co dzień. W zdecydowanie stylowy sposób.
Wydawać by się mogło, że to wymarzona przeróbka na cafe-racera. Jednak zdecydowanie zalecamy pozostać przy zmianach, które nie ingerują w konstrukcję motocykla. Za kilka lat może się okazać że W650 w oryginale jest wyraźnie lepszą lokatą kapitału, niż pojazdy poddane aktualnej modzie przeróbek na wszelkie „cafe”…
Zostaw odpowiedź