Kawasaki Versys 1100 to model, którego zadaniem jest uporanie się z rosnącymi wymaganiami dotyczącymi emisji spalin. Nie oczekujmy, że przyniesie on jakieś rewolucyjne zmiany.
Kawasaki przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowej wersji swojego czterocylindrowego crossovera — Versysa 1100. Informacje o nadchodzącym modelu ujawnił portal Motorcycle.com.
Nowy Versys 1100 ma stanowić rozwinięcie dotychczasowej serii, ale podstawowym jego zadaniem będzie spełnienie coraz surowszych norm emisji spalin – nie tylko europejskich, ale także australijskich, czy amerykańskich (chodzi głównie o Californię). Nowy Versys 1100 S ma pod względem wyposażenia wpisać się między podstawowy model 1000 a luksusowy SE.
Spodziewamy się, że Versys 1100 będzie nieznacznie mocniejszy niż dotychczasowy model, co mogłoby pomóc Kawasaki zbliżyć się do konkurencji, która w ostatnich latach pod względem mocy bardzo wyraźnie odjechała Versysowi. Podobną do niego mocą może pochwalić się jedynie Moto Guzzi Stelvio, a dla porównania, Suzuki GSX-S 1000GX ma koni aż 150.
Oprócz zmian w jednostce napędowej, nowy Versys 1100 ma również zaoferować zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Wśród nich najprawdopodobniej znajdą się radarowy tempomat oraz system wykrywania martwego pola, które stają się standardowym wyposażeniem w segmencie motocykli turystycznych premium. Podobnie jak w aktualnym modelu SE, także w nowym Versysie nie zabraknie elektrycznie regulowanego zawieszenia oraz standardowych kufrów.
Pod względem stylistycznym nie spodziewamy się radykalnych zmian, choć niewykluczone, że producent wprowadzi lekką kosmetykę. Kawasaki nie zaskakiwało nas w ostatnich latach rewolucjami w designie, jednak nowemu Versysowi 1100 przydałby się odświeżony wygląd, który pokaże go jako nowo motocykl, nie kolejną odsłonę oklepanego modelu 1000.
Sezon targowy zbliża się wielkimi krokami, co oznacza, że możemy spodziewać się kolejnych przecieków i zapowiedzi związanych z nowym Versysem 1100. Wprowadzenie tego modelu na rynek będzie wymagało przeprowadzenia szeregu testów emisji, dlatego możliwe, że wkrótce pojawią się oficjalne informacje, gdy motocykl przejdzie niezbędne certyfikacje, takie jak testy CARB (California Air Resource Board).
Kawasaki Versys 1100 nie namiesza zapewne na rynku motocykli turystycznych, choć pod względem technologicznym to sprzęt, do którego nie można się przyczepić. Problem w tym, że choć Kawasaki jako jedna z pierwszych marek pokazała crossovera, przez lata nie zrobiła nic, by utrzymać pozycję lidera i dała się wyprzedzić niemal wszystkim.
Zostaw odpowiedź