Jaki youngtimer do 15 tys. zł? Nasze Top4 motocykli klasycznych! - Motogen.pl

Jaki youngtimer do 15 tys. zł? Który motocykl klasyczny będzie fajnym, wygodnym wyborem do jazdy na co dzień, solidnym i dobrze się prowadzącym?

W życiu motocykla jest kilka etapów. Najpierw jest to pożądaną nówką, potem świeży motocykl mający sporą cenę, która wraz z wiekiem spada. Jest coraz tańszy. W tym momencie może zostać przerobiony, trafiać w coraz gorsze, biedniejsze ręce, które w końcu stwierdzą, że lepiej go rozmontować na części niż serwisować i sprzedać za grosze. Jeśli jednak ktoś dba o motocykl bez względu na wiek i koszty, pojazd w stanie oryginalnym zaczyna się godnie starzeć.

Najpierw zaczyna być youngtimerem, a więc z pojazdu niegdyś popularnego  staje się coraz rzadszym bywalcem dróg i przedmiotem transakcji. Po kilku latach jego cena niesiona falą sentymentu oraz braku odpowiedniej ilości ofert sprzedaży zaczyna rosnąć. I właśnie takich modeli wybrałem cztery. To motocykle klasyczne, których cena zaczyna wzrastać, ale wciąż jest na akceptowalnym poziomie…

Jaki youngtimer do 15 tys. zł, Honda CB400 Four

Honda CB400 Four, następczyni CB350F była bardzo dobrze sprzedającym się modelem. Trwała, proporcjonalna, tania, zgrana i wyposażona w rozrusznik elektryczny oraz kopniak. Łatwa w serwisie, bezpretensjonalna, dynamiczna była naprawdę udanym modelem. Najładniejszym detalem, poza szprychowymi kołami był przepiękny kolektor 4 w 1 z fantazyjnie powyginanymi kolankami (na zdjęciu macie model wyposażony w tuningowy układ wydechowy Yoshimura.

Honda CB400Four z wydechem Yoshimura, youngtimer do 15 tys.zł
Honda CB400Four

CB400Four stała w cieniu większej siostry, kultowej CB750 i dorobiła się rzeszy fanów. Silnik generował 37 KM i 33 Nm, co przy masie 178 kg umożliwiało osiągnięcie 170 km/h. Zwinna, wygodna, zaczyna szybko iść w górę. Piętnaście tysięcy to kwota wystarczająca na zakup zadbanego, kompletnego pojazdu do niewielkich poprawek. Jeszcze 4-5 lat temu za 5-7 tysięcy można było kupić egzemplarz w dobrym stanie…

Jaki youngtimer do 15 tys. zł, Yamaha TR-1

Yamaha TR-1 to jeden z mniej znanych nakedów marki, niezbyt popularny w Polsce. A szkoda, bowiem ma dość ciekawy rodowód. Powstał jako jedna z pierwszych odpowiedzi Japończyków na sukcesy Ducati w latach 70.  Oparty konstrukcyjnie na Yamasze Virago 920, na wielu rynkach był wyposażony w niewielką owiewkę i miał platformę konstrukcyjną choppera przenieść na Europę.

Yamaha TR-1, srebrna, wersja europejska, youngtimer do 15 tys.zł

Sprzęt jest trwały, nie prowadzi się najgorzej i ma dość ciekawą stylistykę. Moc 67 KM umożliwia osiągnięcie przy masie 220 kg prędkości maksymalnej 184 km/h. Do tego niskoobrotowy, mocny silnik stworzono do wycieczek wokoło komina. Niewielka popularność tego modelu to efekt zastraszającej ilości przeróbek na cafe-racery. Założona kwota powinna pozwolić na zakup sprawnego, nieźle utrzymanego egzemplarza…

Jaki youngtimer do 15 tys. zł, Kawasaki GPZ900R

Kawasaki GPZ900R został zaprezentowany w 1984 roku, jako motocykl sportowy o wyższej pojemności. Wkrótce wystąpił w kultowym filmie Top Gun, czym zyskał niesamowitą popularność. Dobre osiągi, super prowadzenie i świetny wygląd, a także duża dzielność turystyczna to cechy świadczące o sukcesie Kawasaki. W produkcji pozostał do 1996 r.

Kawasaki GPZ900R, czarny, youngtimer do 15 tys.zł
Kawasaki GPZ900R

Czterocylindrowy silnik o mocy 115 KM napędzał ten ważący 224 kg pojazd do 243 km/h co było efektem zastosowania pełnej obudowy aerodynamicznej. W konstrukcji motocykla zastosowano kilka ciekawych rozwiązań, między innymi typowe dla niektórych modeli GPZ połączenie obrotomierza z woltomierzem. Po naciśnięciu włącznika przy zegarach wskazówka obrotomierza pokazuje poziom naładowania akumulatora.

Zadbany GPZ900R z pierwszych roczników kosztuje max. 12-13 tysięcy złotych. Repliki unikalnego malowania z filmu (nie było produkowane seryjnie),  są wydatkiem przekraczającym założony budżet…

Jaki youngtimer do 15 tys. zł, Honda GL 1000 GoldWing

Honda GL 1000 GoldWing była sprzedawana w latach 1975-1979. W samym USA w sprzedano ponad 100 000 sztuk w 4 lata. Wysoki komfort, trwałość oraz charakterystyka silnika czyniły z niego doskonałego liniowca do pokonywania dłuższych tras. Dostrzegła to Honda, która z czasem postanowiła uczynić z niego obudowany kredens z toną dodatków, przestrzenią bagażową i doskonałą dzielnością turystyczną.

Honda GL1000 GoldWing 1975, błękitna, youngtimer, motocykl klasyczny do 15 tys zł
Honda GL1000 GoldWing

Fantastyczny „bulgot” silnika, doskonała jakość wykonania powodują, że dzisiaj to chętnie kupowany klasyk do codziennej jazdy, a nawet dalszych wypadów. Szczególnie w wersji błękitnej wygląda obłędny. Mimo sporej masy (265 kg) ze względu na fakt 80 KM i dużej wartości momentu obrotowego Honda jest dynamiczna. Kwota 15 tysięcy wystarczy na dobrą bazę do renowacji, która jest w pełni sprawna technicznie!

Jaki youngtimer do 15 tys.zł. To moje 4 propozycje. Aktualnie najszybciej rosną ceny Hondy CB400Four. O Yamasze TR-1 ciężko mówić, bo rzadko bywa na rynku, natomiast Honda GL1000 GoldWing cieszy się niezmienną popularnością. Mam wrażenie, że Kawasaki GPZ900R wciąż czeka na odkrycie. Chociaż w środowisku motocyklowym sporo znajomych kolekcjonujących motocykle wykupiło za uczciwą kasę zadbane sztuki…


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany