Spis treści
Pytanie o to, jaki olej do Kawasaki Z750 stosować, bardzo często pojawia się na motocyklowych forach. Może to oznaczać, że motocykl ten jest wciąż bardzo popularny jako używka.
Kawasaki pokazało model Z750 w 2004 roku. Pomysł na tę maszynę był bardzo prosty – na bazie rozwiązań ze sportbike’a stworzyć agresywnego nakeda o nieskomplikowanej konstrukcji i wyróżniającym się designie. Te założenia okazały się strzałem w 10! Z750 do dziś cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku motocykli używanych, o czym świadczyć mogą liczne pytania o olej, który powinno się stosować w tym modelu.
Jaki olej do Kawasaki Z750
A pytanie takie jest jak najbardziej na miejscu – aby w pełni wykorzystać możliwości Kawy Z750 i zapewnić silnikowi długowieczność, trzeba postawić na jak najlepszy olej. Silnik Kawasaki Z750 pochodzi bowiem ze sportowego modelu ZX-9R, co w dniu jego premiery było prawdziwą sensacją. Doskonałe osiągi i wysoka kultura pracy wymagają jednak specjalnego traktowania, czterocylindrowy piec nie zadowoli się byle czym.
Producent zaleca tutaj zastosowanie oleju 10W40. Najczęściej polecany na forach i grupach motocyklowych jest olej Motul. Narzędzie doboru oleju silnikowego sugeruje nam aż sześć różnych olejów:
- 7100 4T 10W-40
- 5100 4T 10W-40
- 5100 4T 10W-50
- 300V 4T Factory Line RR 10W-40
- 300V 4T Factory Line RR 15W-50
- Lime Green 10W-40
Kawasaki Z750 – jaki olej do miasta
Trzy pierwsze produkty, czyli oleje syntetyczne uniwersalne, będą w sam raz, kiedy motocykla używasz do codziennej jazdy w mieście lub do turystyki, a wizyty na torze ograniczasz do sporadycznego udziału w Speed Dayach lub spontanicznego torowanka. W takich zastosowaniach zarówno silnik, jak i sprzęgło będą miały optymalne warunki pracy. Interwał wymiany oleju, wynoszący 12 000 km zapewnia czystość jednostki napędowej, co przekłada się na jej trwałość.
Kawasaki Z750 – jaki olej na tor
Wyścigowe geny Kawasaki Z750 sprawiają, że model ten bardzo często wykorzystywany jest do sportu – zarówno torowego, jak i stuntu. Przy takim zastosowaniu silnik, skrzynia biegów, jak i sprzęgło pracują w warunkach znacznie trudniejszych niż typowa jazda miejska, dlatego też wymagają oleju o ekstremalnych parametrach. Tutaj sprawdzą się dwa pozostałe produkty z listy, syntetyczne oleje serii 300V, przeznaczone do silników wyścigowych pracujących w szerokim zakresie temperatur i obrotów, typowych dla rywalizacji MotoGP, SuperSport, Superbike, ale też właśnie stuntu.
Jaki olej do motocykla Kawasaki? Lime Green by Motul!
Firma Motul we współpracy z marką Kawasaki stworzyła wyjątkowy olej Kawasaki Lime Green Edition by Motul 10W-40. Olej Technosynthese – Ester zapewnia utrzymanie wyjątkowych osiągów silnika oraz gwarantuje maksymalną jego ochronę dzięki doskonałej odporności filmu olejowego w wysokich temperaturach. Spełnia najwyższą normę JASO MA2.
Lime Green by Motul opracowany został specjalnie do silników Kawasaki wymagających oleju o klasie lepkości SAE 10W-40. Przeznaczony jest do 4-suwowych silników w motocyklach szosowych, miejskich, turystycznych, terenowych, enduro, czy trialowych marki Kawasaki.
news powstał we współpracy z marką Motul
Zostaw odpowiedź