Indyjski gigant w spółce z Magneti Marelli - Motogen.pl

W wyniku połączenia sił obu producentów powstanie spółka joint venture o nazwie HMC-MM Auto Ltd. Hero MotoCorp będzie miało pakiet większościowy – 60% udziałów. Celem przedsięwzięcia jest przede wszystkim ulepszenie technologii stosowanych w pojazdach Hero, ale obie strony zapowiedziały, że są otwarte również na współpracę z innymi producentami.

Obecnie w ofercie indyjskiego giganta znajduje się 19 jednośladów, ale tylko dwa z nich są wyposażone w zaawansowany wtrysk paliwa. Docelowo ma się on znaleźć we wszystkich produktach marki. Taki ruch może być spowodowany między innymi wejściem Hero Motocorp na rynki zagraniczne. Dzięki mariażowi z Erik Buell Racing indyjskie jednoślady trafią do Stanów Zjednoczonych. Producent chce również sprzedawać motocykle w Brazylii. Tam z kolei będą potrzebne rozwiązania pozwalające na stosowanie paliwa o dużym stopniu zróżnicowania jakości.

Dla Magneti Marelli całe przedsięwzięcie oznacza zastosowanie rozwiązań włoskiej firmy w motocyklach i skuterach największego producenta jednośladów na świecie. Produkcja rozpocznie się w przyszłym roku. Inwestycja w spółkę ma docelowo wynosić 27 milionów dolarów, a sprzedaż w ciągu pierwszych pięciu lat ma przynieść zysk w wysokości 100 milionów dolarów. Z taśm produkcyjnych Hero MotoCorp rocznie zjeżdża 15 milionów jednośladów.

 

Hero MotoCorp zaczynało w 1994 roku jako Hero Honda, a w 2010 Honda odłączyła się i od tego czasu działa w Indiach pod własną marką próbując dogonić Hero w wynikach sprzedaży na rynku indyjskim.. Magneti Marelli z kolei należy do grupy Fiat i produkuje elektronikę do samochodów i motocykli. Komputery tego producenta będą obowiązkowo stosowane w MotoGP od sezonu 2015.  Firma powstała w 1919 roku i od początku swojego istnienia jest związana z motoryzacją i Fiatem.

Autor: Wojciech Grzesiak