Przedostatnia runda Międzynarodowych Mistrzostw Niemiec w Wyścigach Skuterów miała miejsce 26–27 września na wspaniałym obiekcie Sachsenring koło Chemnitz (Niemcy), na którym odbywają się m.in. wyścigi MotoGP.
Zawodnicy pokonywali prawie taką samą trasę, jak startujący w Grand Prix, ze średnią prędkością około 80 km/h i prędkością maksymalną ponad 120 km/h! Perfekcyjna organizacja, duża frekwencja – 53 zawodników na skuterach z Niemiec, Polski, Austrii, Szwajcarii i Czech, w tym dwóch VIP-ów z IDM z klasy Superbike – Dario Giuseppetti i Arne Tode oraz słoneczna pogoda sprawiła, że rundę na Sachsenring można zaliczyć do jednej z lepszych w tym sezonie!
Ze względu na to, że wyścigi skuterów odbywały się na przemian z wyścigami minibike’ów, co spowodowało ograniczenia czasowe, organizator podjął decyzję o połączeniu klas 1 i 3 oraz 2 i 4.
W sobotnich treningach kwalifikacyjnych pole position wywalczyli:
- w kasie 1 – Jerzy Mieloch Sr #99 (Mieloch Racing Team) – 50.240,
- w klasie 2 – Chris Spiecker #23 (Scootershop/Heidenau Racing Team) – 46.275,
- w klasie 3 – Max Kretschmer #13 (Scootershop/Heidenau Racing Team) – 44.952,
- w klasie 4 – Philip Winkel #30 (Scooteria Spandau/3eich Racing) – 46.085.
W pierwszym biegu klas 1 i 3 na linii startu pojawiło się łącznie 27 zawodników. Połączenie wyścigów sprawiło, że emocje sięgały zenitu. Kibice wstrzymywali oddechy kiedy dochodziło do dublowania zawodników z klasy 1 przez reprezentantów zdecydowanie szybszej klasy 3.
Prowadzący w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Niemiec w klasie 1, Jerzy Mieloch Sr #99 (Mieloch Racing Team), od samego rana borykał się z problemami technicznymi w swoim skuterze. Mimo wymiany silnika po warm upie, nie udało mu się ukończyć pierwszego biegu. Zwyciężył Tobias Pfotenhauer #2 (Scootershop 53 RT). Za nim na linię mety dotarli: Christof Peters #27 i Denis Koch #74. W tej klasie startował również Dariusz Beszterda #17 (Bidon Racing Team) i ukończył wyścig na pozycji czwartej. W drugim biegu ponownie zwyciężył Tobias. Denis Koch zajął miejsce drugie, pokonując Christofa Petersa. Jerzy Mieloch Sr #99 uplasował się na pozycji czwartej przed Dariuszem Beszterdą.
Zgłoszony w klasie 2 Michał Adamiszyn #45 (CMA Racing Team) nie ukończył żadnego biegu z powodu powtarzających się problemów z przekładnią.
W obu biegach klasy 3 toczyła się zaciekła walka o czołowe pozycje. Po atomowym starcie prowadzenie w pierwszym biegu objął Szymon Rajczak #89 (Mieloch Racing Team – Polini). Tuż za nim podążał Daniel Koch #63, Max Kretschmer #13 i Dario Giuseppetti #32. Po kilku okrążeniach sytuacja się zmieniła i na drugie miejsce awansował Max, który kilka razy obejmował prowadzenie, wyprzedzając Szymona. Ten nie pozostawał dłużny i również skutecznie atakował rywala. Zawodnicy zamieniali się pozycjami kilkakrotnie, ostatecznie zwycięzcą wyścigu został Max. Szymon zajął miejsce drugie. Jego kolega z zespołu, Jerzy Mieloch Jr #88 (Stage6), niestety, nie ukończył pierwszego biegu z powodu defektu technicznego. Na jednym z szybszych odcinków toru przy prędkości ok. 100 km/h doszło do zablokowania tylnego koła w skutek awarii paska napędowego. Junior szlifował po asfalcie, a później po żwirowym wybiegu. Na szczęście, nie odniósł żadnych obrażeń. Na trzeciej pozycji uplasował się Dario Giuseppetti #32, startujący jako VIP.
W drugim biegu Szymon Rajczak również wystartował fantastycznie. Dario wyprzedził go na jednym z zakrętów, jednak po kilku okrążeniach Szymon ponownie objął prowadzenie. Niebezpieczna sytuacja miała miejsce podczas dublowania grupy zawodników z klasy 1. Szymon pędzący z prędkością około 100 km/h musiał błyskawicznie podjąć decyzję, z której strony wyprzedzić dublowanych zawodników. Niestety, zahaczył o jednego z nich i został wyrzucony na żwirowy i miękki wybieg. Na szczęście, zachował równowagę i nie przewrócił się. Pokonując kilkadziesiąt metrów po wybiegu, powrócił na tor i ruszył w pogoń za rywalami, którzy odjechali mu na mniej więcej 100 m. Po dwóch okrążeniach ponownie próbował objąć prowadzenie, jednak rywale dobrze blokowali i nie udało się już ich wyprzedzić. Ostatecznie przejechał linię mety na pozycji trzeciej, za Dario i Maxem. Doskonale pojechał również Junior, który uplasował się na piątym miejscu.
Ostatnia runda IDSM oraz oficjalne zakończenie sezonu 2009 odbędzie się 10 października w Berlinie. Mieloch Racing Team będzie walczył o dwa tytuły Mistrza Niemiec w klasie 1 i w klasie 3, mając już tytuł w wyścigach wielogodzinnych. W chwili obecnej w klasyfikacji generalnej w klasie 1 prowadzi Jerzy Mieloch Sr #99 z 64 punktami przewagi nad Christofem Petersem. W klasie trzeciej Szymon Rajczak ma już zagwarantowany tytuł Wicemistrza Niemiec, jednak zapowiada walkę do ostatniego okrążenia o najwyższe trofeum! Ma tylko 1,5 punktu straty do lidera Maxa Kretschmera! Trzymajcie kciuki za naszych zawodników!
Klasyfikacja generalna IDSM 2009