Honda Motor Co. opublikowała dane sprzedażowe za 2010 rok, ujawniając przy okazji klucz do swego sukcesu – rynek azjatycki.
Motocykle i skutery Hondy sprzedają się o 19% lepiej w stosunku do poprzednich lat, choć nie tam, gdzie można by się tego spodziewać. Tam, gdzie nie brakuje pieniędzy – w USA, Japonii czy Europie, jednoślady wciąż stanowią raczej marginalną część produkcji, podczas gdy rynek azjatycki przeżywa prawdziwe oblężenie. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż motocykli w Azji niemalże podwoiła się. W samym 2010 roku Europejczycy nabyli 258 000 motocykli Hondy, a Amerykanie 192 000. Dla porównania w tym czasie w Azji zakupiono ponad 14 milionów jednośladów tego producenta! Daje to 80% wszystkich sprzedanych w 2010 roku przez Hondę maszyn na świecie!
Wygląda na to, że Hondzie niedługo bardziej będzie opłacało się dopracować maszyny o silnikach poniżej 250 ccm, niż rozwijać na przykład technologię takiego Fireblade’a.