Honda prezentuje skrzynię z podwójnym sprzęgłem - Motogen.pl

Honda VFR 1200, która jest najbardziej oczekiwaną tegoroczną nowością spod znaku wielkiego skrzydła, zostanie wyposażona w nową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.

Dzięki niemu kierowca będzie miał możliwość normalnej zmiany biegów lub przełączenia skrzyni w tryb automatu. W przeciwieństwie do skrzyni HFT, jaką można znaleźć w modelu DN-01 czy CVT w maszynie Aprilia Mana 850, skrzynia z podwójnym sprzęgłem nie jest automatem. Nowość Hondy jest raczej bliższa rozwiązaniu, które stosuje się w motocyklu Yamaha FJR 1300AE. Japońscy konstruktorzy, odpowiedzialni za to rozwiązanie, twierdzą, że skrzynia będzie teraz pracowała szybciej, bardziej gładko i efektywniej niż kiedykolwiek dotychczas.

Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby pracy: w pełni automatyczny, automatyczny sportowy oraz tradycyjny, sześciobiegowy manualny. Nowa skrzynia może współpracować z już istniejącymi silnikami. Na razie japońska marka nie podaje, czy i w ogóle zamontowanie „podwójnego sprzęgła” wpłynie na wagę motocykla.

Poniżej prezentujemy filmik pokazujący jak sprawuje się nowa skrzynia Hondy oraz jak kierowca będzie zmieniał biegi podczas jazdy. Na wideo najpewniej po raz pierwszy widzimy kokpit nowej VFR 1200.
 

Więcej o motocyklach Honda