Honda Gold Wing ma długą historię. Pierwszy motocykl z przydomkiem Złote Skrzydło wyjechał z fabryki w 1975 r. Był już wtedy modelem szczególnym, w którym zastosowano jednocześnie wiele najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, jak np. chłodzenie cieczą, tarcze hamulcowe i wał napędowy. Od tamtego czasu przeszedł kilka zasadniczych zmian i wiele liftingów. Zmieniała się pojemność silnika od 1000 ccm przez 1100, 1200, 1500 aż do dzisiejszego sześciocylindrowego o pojemności 1800 ccm, który pojawił się na początku XXI wieku. W 2011 r. Honda GL1800 Gold Wing przeszła wizualny lifting.
Minęło jednak 5 lat i każdy, kto decyduje się wydać na motocykl ponad 125 tysięcy zł, chciałby dostać za tę kasę coś chociaż trochę nowego. W 2016 r. Honda GL1800 Gold Wing będzie więc sprzedawana w dwóch wcześniej dostępnych malowaniach – Pearl Glare White i Candy Prominence Red – oraz dwóch zupełnie nowych.
Pierwszy z nich to Altair Silver Metallic, w którym srebrnej karoserii towarzyszą czarne elementy takie jak silnik, rama, widelec i koła.
Drugie malowanie nazywa się po angielsku SE Two-Tone Heavy Grey Metallic. To ciemnoszary metaliczny lakier, z brązowozłotym pasem, który ciągnie się zygzakiem od owiewki po skraj kufrów i kontrastowo czarne silnik, rama, widelec i koła.