Crossrunner to nowa sportowo-turystyczna propozycja Hondy. Zdaniem producenta motocykl ma łączyć elastyczność nakeda z surową sylwetką adventure bike’a.
Crossrunner otrzymał chłodzony cieczą silnik V4 90° o pojemności 782 ccm, generuje moc 101,8 KM przy 10 000 obr./min i moment 72,8 Nm przy 9500 obr./min. Jednostkę tę charakteryzuje płynne oddawanie mocy i znakomite przyspieszanie. Silnik włożono w dwuramienną ramę ze stopu aluminium. W motocyklu zastosowano nisko wypuszczony system wydechowy 4-2-1. Przyrządy znajdują się na cyfrowym wyświetlaczu LCD; znajdziemy tam m.in. prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik temperatury oraz zegar.
Pozycja kierowcy jest wygodna i wyprostowana, a szeroka kierownica ma ułatwiać panowanie nad nową Hondą. Nisko położona kanapa dla pasażera powoduje, że łatwiej jest mu się schronić za plecami kierowcy przed wiatrem, co poprawia wrażenia z jazdy.
Honda wyposażyła również Crossrunnera w system VTEC oraz opcjonalny C-ABS. Motocykl będzie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych: czarno-srebrnej (Graphite Black/Matt Moonstone Silver Metallic), czerwono-srebrnej (Candy Blazing Red/Matt Moonstone Silver Metallic) oraz biało-srebrnej (Pearl Fadeless White/Matt Bullet Silver Metallic).
Więcej szczegółów o nowej Hondzie Crossrunner przeczytacie już wkrótce w pełnej relacji z targów Eicma 2010.