Pierwszy rynek, na który trafi niewielkie enduro, to Japonia. Europa i USA będą musiały jeszcze trochę poczekać.
Motocykl, przeznaczony zarówno do jazdy offroadowej, jak i na szosę, dedykowany jest szerokiej gamie użytkowników. Zdaniem Hondy, jazda modelem CRF250L ucieszy początkującego i zaawansowanego motocyklistę w takim samym stopniu. Jednoślad wyposażono w chłodzony cieczą czterosuwowy silnik o pojemności 250 ccm z rozrządem DOHC. Jednostka ta ma oferować m.in. bardzo niskie spalanie – przy utrzymaniu prędkości 60 km/h ma ono wynieść 44,3 km/l.
Zaprojektowana od nowa, stalowa rama twin-tube zapewnia większą stabilność, odwrócone przednie zawieszenie wykorzystuje 43 mm widelec, z tyłu zastosowano zawieszenie Pro-Link ze skokiem 240 mm oraz aluminiowy wahacz typu monoblock. Na pokładzie znajdziemy cyfrowe wskaźniki – paliwa, licznik oraz zegar. Oprócz tego Honda CRF250L otrzymała osłonę silnika, kierownicę z szerszym kątem skrętu (45°), uchwyty na mocowanie bagażu oraz zbiornik paliwa o pojemności 7,7 l.
Stylizacja bardziej agresywna, bazująca na modelach serii CRF. Dwie wersje kolorystyczne – Extreme Red z czerwoną kanapą oraz Ross White z kanapą w kolorze srebrnym.