Pojawienie się na rynku CBR 1100 XX Blackbird spowodowało niemałe zamieszanie. Motocykl szybko zdetronizował panujące na ten czas w klasie ponad litra Kawasaki i zasłużył sobie na przydomek Blackbird. Motocykl w ruch wprawiał potężny rzędowy czterocylindrowy silnik o pojemności 1137cm3. Dzięki jego mocy 153 KM (pierwotnie 164 KM), Blackbird mógł się rozpędzić nawet do 280 km/h, a jego maksymalny moment obrotowy wynosił 117 Nm przy 7500 obr/min. Żeby zahamować takim potworem, trzeba było użyć nie lada sprzętu i dlatego CBR 1100 XX otrzymała system CBS Combibrake, znany z modelu CBR 100 F. Mimo swojej agresywnej stylistyki, CBR 1100 XX z upływem lat nie poszła w tę samą stronę, co np. Hayabusa. Honda ewoluowała ku przeznaczeniu turystycznemu. Nisko osadzony wydech oraz uchwyty na bagaż, pozwalają zapakować całkiem sporą ilość potrzebnych na podróż przedmiotów. Mimo dużej masy, motocykl jest zwrotny i dobrze się prowadzi.
Silnik | 4-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC |
Pojemność | 1137 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 164 KM przy 10 000 obr./min |
Maks. moment | 124 Nm przy 7250obr./min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | |
Zbiornik paliwa | |
Przednie zawieszenie | |
Tylne zawieszenie | |
Przednia opona | 120/70-ZR17 |
Tylna opona | 180/55-ZR17 |
Przedni hamulec | |
Tylny hamulec |
Zostaw odpowiedź