Jak większość motocykli z taką pojemnością, CBF 500 jest popularna wśród osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z motocyklami. Ważąca 183 kg CBF 500 osiąga moc maksymalną 57 KM przy 9500 obr/min. To wystarcza, by motocykl był szybki i zrywny, choć nie nadaje się raczej do bicia rekordów prędkości. Dzięki swojej przystępnej cenie CBF 500 może stanowić konkurencję dla Suzuku GS 500 czy Kawasaki ER-5. Niestety obecnie, ze względu na zaostrzone normy ochrony środowiska, CBF 500 nie jest już produkowana.
Silnik | rzędowy, 2-culindrowy, 4-suwowy, 8-zaworowy, DOHC |
Pojemność | 499 ccm |
Prędkość max | |
Moc | 58 KM przy 9500 obr./min. |
Maks. moment | 47 Nm przy 8000 obr./min. |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | podwójna, stalowa, zamknieta |
Zbiornik paliwa | 18 litrów |
Przednie zawieszenie | widelec teleskopowy, średnica rur nośnych 37 mm, skok 130 mm |
Tylne zawieszenie | wachacz z podwójnym amortyzatorem, regulacja napięcia wstępnego, skok 117 mm |
Przednia opona | 110/80-17 |
Tylna opona | 130/80-17 |
Przedni hamulec | pojedyncza tarcza 296 mm, zacisk dwutłoczkowy |
Tylny hamulec | bębnowy 160 mm |
Zostaw odpowiedź