Erik Buell Racing powstało po tym jak Harley-Davidson zdecydował się uśmiercić markę Buell. Założyciel musiał zaczynać wszystko od nowa. Powołał zatem do życia EBR, które produkuje sportowe motocykle w bardzo ograniczonych seriach. Dość powiedzieć, że model 1190RS z 2012 roku został wyprodukowany w ilości zaledwie stu sztuk. EBR nawiązuje do korzeni Erika, czyli do wyścigów motocyklowych.
Hero MotoCorp zapłaci 25 milionów dolarów za 48.2% udziałów w Erik Buell Racing. Wcześniej Hero funkcjonowało jako Hero Honda, które powstało w 1984 roku w wyniku współpracy Hero Cycles i Honda Japan. Honda wycofała się ze współpracy w 2010 roku i sprzedaje swoje produkty jako Honda Motors. W wynikach sprzedaży powoli zaczyna doganiać swojego byłego partnera biznesowego.
Jakie korzyści mogą wyniknąć z tego dealu dla Buella? Hero MotoCorp zapewne pomoże amerykańskiemu producentowi w rozwoju nowych modeli i wprowadzeniu ich nie tylko na rynek indyjski, ale również amerykański i europejski.