Benelli TRK 800 zaprezentowało flagowy motocykl segmentu adventure na rok 2022. Choć zapowiada się bardzo smakowicie, ewentualni kupujący muszą uzbroić się w cierpliwość…
Motocykl będzie napędzany silnikiem o pojemności 754 ccm, generującym 76 KM oraz 67 Nm przy 6500 obr./min. Pojazd od podstaw zaprojektowano w Pesaro. Stylistyka nieco podobna do TRK 502, jest jednak bardziej dynamiczna i…lżejsza optycznie. Reflektory wykonano w technologii LED.
Kręgosłupem pojazdu jest kratownicowa rama, a w przednim zawieszeniu pracuje widelec USD. Oczywiście z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia przy od- i dobiciu. Szyba posiada regulacją, a w standardzie znajdziemy wyświetlacz TFT o przekątnej 7 cali oraz osłony rąk.
Za hamowanie będzie odpowiedzialny system Brembo: dwie tarcze o średnicy 320 mm w przednim kole współpracujące z radialnymi zaciskami, oraz tarcza 260 mm z tyłu. Koła to kompromis pomiędzy jazdą po szosie i w lekkim terenie. Przednia felga ma 19 a tylna 17 cali.
Zbiornik paliwa ma 21 litrów, co prognozuje spory zasięg. Niestety, masa na sucho 226 kg to kilka kilogramów za dużo. Siedzenie umieszczono na wysokości 834 mm.
Cena w Polsce nie jest jeszcze znana, pojazd trafi do salonów w drugiej połowie 2022 roku…
Zostaw odpowiedź