Inspiracją dla posiadacza prezentowanego SportClassic był wcześniejszy projekt firmy zrobiony na bazie Ducati Monster. W efekcie okazało się, że piękne Ducati o klasycznych kształtach może wyglądać jeszcze lepiej.
W kwestii stylistyki z fabrycznej wersji pozostawiono kształt zadupka, lampę oraz zbiornik paliwa. Części wykonane przez shedX to „kosze” zegarów, kierunkowskazy, zamszowe siedzisko, zadupek oraz układ wydechowy 2-1. Felgi, przednie zawieszenie, półka zawieszenia i stery pochodzą z Ducati 999.
Przednie tarcze hamulcowe wzięto z Ducati Multistrada 1100S, a zaciski hamulcowe wymieniono na Brembo Goldline. Kierownica pochodzi z Ducati 1098. Standardowy akumulator zastąpiono produktem firmy Earth X, który jest znacznie mniejszy i lżejszy. Seryjny akumulator waży aż pięć kilogramów. Oprócz tego nowe mocowanie akumulatora pozwala na łatwe wyciągnięcie go. Rama motocykla została pozbawiona wszystkich zbędnych elementów i dzięki temu całość wygląda bardzo „czysto”. Zmienił się również schemat malowania.
Więcej informacji na temat firmy i jej projektów znajdziecie na www.shed-xcustoms.com.