Hypermotard i Hyperstrada tym razem nie posiadają oznaczeń, jak np. 1100, ponieważ napędza je póki co tylko jeden silnik. Nowa generacja Testastretta 11 dysponuje mocą 110 KM wyciśniętą z 821 ccm.
Moc ta i tak jest większa niż w poprzednim dużym Hypermotardzie chłodzonym powietrzem. Jak w każdym nowym Ducati, na pokładzie znajdziemy cały zestaw elektronicznych wspomagaczy, w tym 8-stopniową kontrolę trakcji, różne mapy zapłonu i ABS. Co ciekawe, interwał serwisowy został powiększony do 30.000 km.
Równolegle dostępna jest wersja SP, która będzie miała inaczej zestrojoną elektronikę sterującą i lepsze komponenty zawieszenia.
Hyperstrada to inna nazwa na wyczekiwaną małą Multistradę. Stworzono ją przez dołożenie szyby, kufrów, innej kanapy i turystycznych akcesoriów. Ciekawostką są dwa gniazdka 12V, przygotowane w związku z rozwijającym się rynkiem ubrań elektrycznie ogrzewanych.
Hypermotard na sucho waży 175 kg, Hyperstrada 181 kg. Motocykle te są więc lżejsze i mocniejsze niż cokolwiek, co widzieliśmy do tej pory.