Pierwszy motocross w historii Ducati jest już niemal gotowy – producent testuje go podczas różnych zawodów z pomocą Tony’ego Cairoli i Alessandra Lupino.
Ducati z pełnym zaangażowaniem rozwija swoją najnowszą broń w świecie motocrossu — Desmo 450MX. Od momentu ogłoszenia zamiaru wejścia na rynek motocrossowy, prace nad tym modelem idą pełną parą. Desmo 450MX nie tylko zadebiutuje w przyszłorocznych Mistrzostwach Świata MXGP, ale także trafi do produkcji jako model na rok 2025.
Dziewięciokrotny mistrz świata motocrossu i fabryczny kierowca Ducati, Tony Cairoli, w rozmowie z MCN potwierdził, że prace nad Desmo 450MX trwają. Motocykl ten jest częścią większego projektu Ducati, który obejmuje rozwój gamy motocykli terenowych, w tym także modelu enduro o pojemności 450 cm³, który ma być dostępny do 2027 roku. Wszystko jednak zależy od pomyślnego zakończenia kluczowych etapów rozwoju, które Ducati chce osiągnąć jako pierwsze.
Warto podkreślić, że przyszły model enduro, dopuszczony do ruchu ulicznego, będzie oparty właśnie na nadchodzącym Desmo 450MX. Ducati kontynuuje intensywny rozwój tego motocykla, testując prototypy w serii wyścigów motocrossowych, z zamiarem pełnego udziału w mistrzostwach w 2025 roku. Cairoli wskazuje, że kolejnym krokiem w rozwoju jest ukończenie platformy motocrossowej 250, która stanowi część tego samego projektu.
Desmo450 MX będzie korzystać z rozrządu desmodromicznego, charakterystycznego dla wszystkich sportowych motocykli Ducati, w tym modeli z serii MotoGP. Jednak wersja enduro zostanie wyposażona w przerobiony silnik, dostosowany do bardziej wszechstronnych zastosowań. Wśród innych planowanych zmian, znajdzie się zmodyfikowane zawieszenie oraz mniejsze tylne koło, które będzie miało 18 cali zamiast standardowych 19.
Francesco Milicia, wiceprezes ds. sprzedaży globalnej i obsługi posprzedażnej Ducati, wyjaśnia, że decyzja o wejściu w świat motocrossu była motywowana chęcią dotarcia do młodszych motocyklistów.
Obecnie program rozwoju prototypu Desmo 450MX przebiega zgodnie z planem. Ducati kontynuuje testy, które odbędą się 31 sierpnia i 1 września podczas piątej rundy włoskich mistrzostw w Castiglione del Lago. Fabryczny kierowca Ducati, Alessandro Lupino prowadzi w klasyfikacji generalnej na dwie rundy przed końcem sezonu, co pokazuje, że Desmo 450MX już teraz jest konkurencyjną maszyną. Ostatnie sukcesy, takie jak wygrana Cairolego w pierwszym biegu w Toskanii oraz objęcie prowadzenia przez Lupino w klasyfikacji generalnej, sygnalizują obiecujące możliwości tego motocykla.
Ducati Desmo 450MX nie zapowiada może rewolucji w świecie motocrossu, ale z całą pewnością zupełnie nowy rozdział w historii włoskiej marki.
Zostaw odpowiedź