Disclock Kovix KNL14 - zły sen sąsiada - Motogen.pl

Do redakcyjnego laboratorium trafiła Kovix KNL14 – blokada tarczy hamulcowej z wbudowanym alarmem o głośności 120 dB. Jak wypadła w ciągu kilku miesięcy użytkowania oraz jakie są jej mocne i słabe strony – odpowiadamy poniżej.

Kovix został wykonany ze stali kwasoodpornej. Wygląda solidnie (co już na wstępie powinno zniechęcać amatorów cudzej własności) i estetycznie – nawet po obiciu nie powinien rdzewieć. W opakowaniu otrzymujemy blokadę, trzy kluczyki, przewód do ładowania alarmu, oraz klucz do demontażu osłony alarmu. Brakuje nieco etui – zamontowane w schowku motocykla ułatwiłoby transport oraz zapobiegło obiciom Kovixa oraz zawartości bagażnika.

blokada Kovix KNL14

Blokada jest całkowicie wodoodporna, trzpień blokujący o średnicy 14 mm osadzono dwustronnie, a odległość bolca od korpusu (50mm) umożlwia montaż na większości motocyklowych tarcz hamulcowych.

Ładowanie baterii przy intensywnym użytkowaniu (i demontażu bez uruchomienia alarmu) we wczesnowiosennych warunkach wystarcza na 2-2,5 miesiąca. Później blokadę musimy rozkręcić i podłączyć za pomocą przewodu USB do źródła zasilania (zasilacz telefoniczny, komputer, laptop, przejściówka do gniazda zapalniczki).

Kovix posiada wbudowany czujnik magnetyczny, uniemożliwiający samoczynne uzbrojenie, jeśli zostanie zapięta „na sucho” i pozostawiona w schowku. Uzbrojenie potwierdzone jest sygnałem akustycznym. Jeśli nie wyłączymy alarmu, każde poruszenie blokady, motocykla lub rozpoczęcie jazdy spowoduje uruchomienie sygnału akustycznego. To duży atut względem tradycyjnych disc-locków.

Producent twierdzi, że istnieje możliwość programowania funkcji alarmu – ze względu na kilkukrotne uruchomienie w redakcji alarmu KNL14, na widok blokady i klucza w moich rękach naczelny opanowanym i stanowczym głosem wypowiadał: „nawet nie próbuj”.

Dźwięk alarmu jest wyjątkowo donośny; jego włączenie powodowało, że miałem ochotę jak najszybciej oddalić się od motocykla – jestem pewien, że działający Kovix będzie należał do największych wrogów osób zamieszkałych w sąsiedztwie parkingu. Podczas testu zamek blokady ani razu się nie zaciął (chociaż otwieranie blokady wymaga dokładnego klucza i pewnego przekręcenia o 180 stopni). Nie zauważyłem także, żeby w zauważalny sposób pozostawił na tarczy ślady użytkowania.

Testowany produkt kosztuje 280 zł. Biorąc pod uwagę estetyczny wygląd, solidną, zniechęcającą złodzieja konstrukcję i cechy użytkowe, wydaje się, że to rozsądna kwota.

ZALETY WADY
  • duża czułość

  • estetyczne wykonanie

  • długi okres bez konieczności ładowania

  • zabezpieczenie przed samoczynnym uzbrojeniem „na sucho”

  • dźwięk o wyjątkowo irytującej i nieprzyjemniej częstotliwości

  • brak etui w wyposażeniu standardowym

Dane techniczne oraz adres importera na następnej stronie>>>

 

 

blokada Kovix KNL14

Dane techniczne

  • Blokada tarczy hamulcowej ze stali nierdzewnej z alarmem KNL14

  • podwójnym systemem zabezpieczającym

  • średnica bolca: 14 mm

  • max. grubość tarczy hamulcowej: 6 mm

  • odległość od bolca do krawędzi korpusu: 50 mm

  • wbudowany alarm o natężeniu 120 dB

  • magnetyczny czujnik uzbrajający

  • kabel USB do ładowania urządzenia w komplecie (pasuje każda ładowarka z wyjściem USB np. z telefonu)

  • wodoodporne podzespoły elektryczne

  • możliwość ustawiania funkcji alarmu

  • podwójny system zamykania: za pomocą kluczyków i poprzez wciśnięcie

  • solidny, stalowy korpus, odporny na próby zniszczenia i przecięcia

  • powłoka antykorozyjna i odporna na zmienne warunki atmosferyczne

  • kluczyki zapasowe w komplecie

W opakowaniu:

  • zabezpieczenie KOVIX KNL14

  • Akumulator Litowo Jonowy (jedno ładowanie wystarcza na 3 do 4 miesięcy pracy)

  • 3 x Kluczyk

  • 1 x Kluczyk kodowy

  • kabel micro USB do podłączenia ładowarki

  • instrukcja obsługi

  • karta gwarancyjna

Importerem blokad Kovix na Polskę jest firma Moretti Parts.

Więcej informacji na: kovix-morettiparts.pl

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany