Honda CRF450 Rally bardzo dobrze poradziła sobie na dakarowych szlakach i gdyby nie wypadek Barredy, to znalazłaby się na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej motocykli. Upadek nie był w żaden sposób spowodowany usterką motocykla, więc można śmiało powiedzieć, że pojawił się nowy gracz, który może namieszać w stawce. Joan Barreda wygrał aż sześć z trzynastu etapów Dakaru.
Ceny motocykla w zależności od wyposażenia mogą sięgać nawet 40 tysięcy dolarów bez wsparcia technicznego ze strony fabryki. Jest to podobny koszt jak w przypadku motocykli KTM i Yamahy. Yamaha również stała się mocnym konkurentem dla pomarańczowych, a zawodnicy niebieskich zajęli w Dakar 2014 kolejno trzecie i czwarte miejsce. Na czwartej pozycji znalazł się Despres, który przeszedł do Yamahy z teamu KTM.
Kiedy Honda CRF450 Rally trafi do pierwszych zawodników, to z pewnością rajdowa rywalizacja stanie się jeszcze bardziej urozmaicona. W Dakar 2014 na tym motocyklu jechała jeszcze Laia Sanz, która startowała w barwach teamu prywatnego i zajęła szesnaste miejsce. Czy doczekamy się również wersji produkcyjnej, która trafi do salonów? W ubiegłym roku Honda zarejestrowała nazwę „Africa Twin” i jest bardzo prawdopodobne, że niektóre rozwiązania z rajdów trafią do tego motocykla, jeśli faktycznie pojawi się on na rynku.