Spis treści
Dbałość o odwzorowanie technologiczne jest zachwycająca. Ale jedocześnie tak bezczelne kopiowanie z premedytacją jest przerażające… Sprawdźcie chińskie Moxiao 500RR udające Ducati Panigale.
Motocykle Ducati mają to do siebie, że patrzysz na nie i natychmiast wiesz, że masz do czynienia z Ducati. Stylistyka maszyn z Bolonii jest nie do podrobienia.
Ups, przepraszam, „podrobienie” to nietrafione słowo. Mam namyśli, że jest nie do pomylenia. Ktoś w mojej okolicy jeździ skuterem 50-tką o chińskim rodowodzie, który kształtem czachy (a szczególnie LEDowych świateł) nawiązuje do Ducati 1198. I wygląda świetnie ten skuter.
Chińskie Panigale
Chińczycy opanowali sztukę korzystania z cudzych pomysłów do perfekcji. Niedawno pisaliśmy o modelu S450RR, który był bezczelną kopią BMW S 1000 RR.
Teraz obejrzyjcie kopię Ducati 1199 Panigale, która jest tak szokująca, że aż chcielibyśmy się nią przejechać. Ale wyłącznie z czystej ciekawości – bo głęboko nie szanujemy naruszania praw autorskich i intelektualnych.
Moxiao 500 RR, pomimo hejtu, wygląda na dopracowany produkt
Spójrz na te zdjęcia. Toczka w toczkę mamy do czynienia z kopią Ducati i żaden prawnik nie wmówi sądowi, że czarne jest czarne, a białe jest białe (no chyba, że w Chinach).
Moxiao 500 RR sprawia wrażenie naprawdę przemyślanego produktu… Co jest jednocześnie zachwycające i przerażające, że markowy produkt jest kopiowany z tak bezczelną premedytacją.
Chińczycy zadbali o jednostronny wahacz, czy tylny amortyzator umieszczony asymetrycznie, z żółtą sprężyną. LEDowe lampy z przodu i z tyłu wyglądają zupełnie jak Ducati. Nawet zamontowano szerokie opony (typowe 120 z przodu oraz 190 z tyłu), aby jeszcze bardziej przypominały pierwowzór. Nawet rozmieszczenie grafik i logotypów jest podobne…
Zabawna jest plastikowa imitacja tylnej głowicy (widoczna pod kanapą kierowcy), bo zamiast jednostki V4 czy V2, mamy tu rzędową dwójkę. Silnik może być kopią Hondy 500. Nawet pojemność oraz osiągi są identyczne, jak w Hondzie! 471 ccm oraz 47 KM i 43 Nm. Motocykl ma ważyć 196 kg na sucho.
Za hamowanie odpowiedzialne są zaciski montowane radialnie, pracujące na tarczach o średnicy aż 320 mm. Przedni, złoty widelec wygląda pokaźnie, ale jego parametrów nie znamy. Zbiornik paliwa mieści 22 litry.
Cena to około 5000 Euro w Chinach. Dużo czy mało?
Chciałbyś tylko sprawdzić i przejechać się Moxiao 500RR, czy może chciałbyś posiadać takie małe, chińskie Panigale?
„naruszania praw autorskich i intelektualnych” – a w którym miejscu i które prawa zostały naruszone? To, że coś jest podobne nie oznacza, że jest takie samo. Żal tyłek ściska czy o co chodzi? Dla mnie super, przecież kto chce Ducati to tego i tak za darmo nie weźmie. A kto chce moto do testowania weźmie z przyjemnością. Ja przytulę, oczywiście z jakimś rozsądnym serwisem. A to na pewno nastąpi, czy tego chcecie czy nie. Polska i tak nic nie produkuje i zapewne długo nie będzie.