BMW S1000RR 2019 zaprezentowane na EICMA. Jest moc! - Motogen.pl

Podczas prac nad nowym S1000RR, projektanci mieli na uwadze trzy główne cele – poprawę szybkości, zmniejszenie masy i poprawienie poręczności. Wydawałoby się, że to zadanie niemożliwe – poprzednik był przecież bardzo szybkim, lekkim i poręcznym motocyklem.

 

A jednak się udało. Nowe S1000RR jest o sekundę szybsze na testowym torze BMW, o 10 kg lżejsze od poprzednika i charakteryzuje się perfekcyjnym prowadzeniem przy zwiększonej mocy. Nowy silnik, ze zmiennymi fazami rozrządu, realizowanymi systemem Shiftcam, osiąga o 8 KM więcej niż poprzednik, czyli 207 KM.

 

 

Przypominamy, że to 8 KM więcej przy redukcji masy aż o 10 kg, co oznacza sporą zmianę dynamiki motocykla. BMW S1000RR otrzyma całkowicie nowe zawieszenie, cztery tryby jazdy w standardzie i trzy dodatkowe w Pro Mode. Na pokładzie znajdzie się także nowy, 6-calowy wyświetlacz TFT.

 

Zupełną nowością będzie możliwość zamówienia do motocykla M-pakietu, znanego z oferty samochodowej. W jego skład wejdą między innymi koła z włókna węglowego, Pro Mode, dodatkowe kolory i kanapy. BMW z nowym S1000RR zamierza wystartować w przyszłorocznym sezonie WSBK. Kierowcami fabrycznymi zostaną Tom Sykes i Markus Reiterberger.

 

Dane techniczne

 

silnik: czterocylindrowy ze zmiennymi fazami rozrządu
pojemność skokowa: 999 cm3
średnica x skok tłoka: 80 x 49,7 mm
moc: 152 kW / 208 KM przy 13500 obr/min
moment obrotowy: 113 Nm przy 10500 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
skrzynia biegów: nożna, 6-biegowa z quickshifterem
sprzęgło: mokre, wielotarczowe
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: widelec upside-down 45 mm z elektroniczną regulacją
zawieszenie tylne: centralny amortyzator olejowy z elektroniczną regulacją
hamulec przedni: podwójna tarcza typu wave, średnica 320 mm
hamulec tylny: tarcza, średnica 240 mm
opona przednia: 90/90 – 21 cali
masa: 197 kg
zbiornik paliwa: 16,5 litra

Więcej o motocyklach BMW