Podczas prac nad nowym S1000RR, projektanci mieli na uwadze trzy główne cele – poprawę szybkości, zmniejszenie masy i poprawienie poręczności. Wydawałoby się, że to zadanie niemożliwe – poprzednik był przecież bardzo szybkim, lekkim i poręcznym motocyklem.
A jednak się udało. Nowe S1000RR jest o sekundę szybsze na testowym torze BMW, o 10 kg lżejsze od poprzednika i charakteryzuje się perfekcyjnym prowadzeniem przy zwiększonej mocy. Nowy silnik, ze zmiennymi fazami rozrządu, realizowanymi systemem Shiftcam, osiąga o 8 KM więcej niż poprzednik, czyli 207 KM.
Przypominamy, że to 8 KM więcej przy redukcji masy aż o 10 kg, co oznacza sporą zmianę dynamiki motocykla. BMW S1000RR otrzyma całkowicie nowe zawieszenie, cztery tryby jazdy w standardzie i trzy dodatkowe w Pro Mode. Na pokładzie znajdzie się także nowy, 6-calowy wyświetlacz TFT.
Zupełną nowością będzie możliwość zamówienia do motocykla M-pakietu, znanego z oferty samochodowej. W jego skład wejdą między innymi koła z włókna węglowego, Pro Mode, dodatkowe kolory i kanapy. BMW z nowym S1000RR zamierza wystartować w przyszłorocznym sezonie WSBK. Kierowcami fabrycznymi zostaną Tom Sykes i Markus Reiterberger.
Dane techniczne
silnik: | czterocylindrowy ze zmiennymi fazami rozrządu |
pojemność skokowa: | 999 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 80 x 49,7 mm |
moc: | 152 kW / 208 KM przy 13500 obr/min |
moment obrotowy: | 113 Nm przy 10500 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system chłodzenia: | ciecz |
skrzynia biegów: | nożna, 6-biegowa z quickshifterem |
sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
zawieszenie przednie: | widelec upside-down 45 mm z elektroniczną regulacją |
zawieszenie tylne: | centralny amortyzator olejowy z elektroniczną regulacją |
hamulec przedni: | podwójna tarcza typu wave, średnica 320 mm |
hamulec tylny: | tarcza, średnica 240 mm |
opona przednia: | 90/90 – 21 cali |
masa: | 197 kg |
zbiornik paliwa: | 16,5 litra |