Spis treści
R 18 Classic jest nową odmianą cruisera od BMW, tym razem w wydaniu klasycznym – z szybą, sakwami i nie tylko.
Wczoraj BMW przeprowadziło internetową premierę pięciu nowych modeli z kategorii „Heritage”. Na prezentacji poznaliśmy cztery odświeżone modele RnineT oraz aktualny hit od BMW, czyli R 18 w odmianie Classic.
R 18 Classic jest w ogromnym stopniu identyczny z bazowym R 18. To oznacza obecność zawieszenia łączącego komfort i możliwość szybkiej jazdy, wydajnych hamulców, czy ramy udającej sztywną. Wciąż mamy odkryty wał korbowy i oczywiście przepotężny silnik boxer o pojemności 1802 ccm i momencie obrotowym 158 Nm.
Sprawdźcie oficjalny film nowego R 18 Classic:
Bazowego R 18 już testowaliśmy – zapraszamy do obejrzenia filmu, przeczytania testu, podziwiania zdjęć i zapoznania się z danymi technicznymi.
Jak sama nazwa wskazuje, R 18 Classic jest cruiserem w klasycznym, eleganckim stylu. W stosunku do bazowego R 18 zmiany techniczne nie są spektakularne, ale zmieniają jego wygląd w sposób znaczny. Z pewnością Classic przypadnie do gustu fanom klasyki.
Cechy szczególne nowego R 18 Classic:
- Szyba (zdejmowalna).
- Sakwy (zdejmowalne).
- Fotel pasażera (zdejmowalny).
- Dodatkowe przednie światła LED.
- 16-calowe przednie koło z pełnym błotnikiem.
- Elektroniczny Tempomat w standardzie.
- Wydechy w prostym kształcie.
Dane techniczne R 18 Classic pokrywają się z wersją bazową – możecie je znaleźć w naszym teście R 18.
Podobnie jak w przypadku bazowego R 18, nowy model ten dostępny jest w wersji R 18 Classic First Edition. Oprócz plakietki i napisu First Edition, charakteryzuje się dwiema białymi liniami i chromowaną opcją designu. Cena startowa modelu R 18 Classic First Edition w Polsce to dokładnie 110 500 zł.
Cechy wspólne R 18 Classic wraz z R 18:
- Kultowy styl połączony w nowoczesną technologią i prawdziwymi materiałami.
- Największy w dziejach boxer od BWM (1802 ccm).
- Moc 91 KM przy 4750 obr/min oraz moment 158 Nm przy 3000 Nm.
- Ponad 150 Nm w zakresie 2000-4000 obr/min.
- Otwarty napęd wałem, jak w klasycznym modelu.
- Wyrafinowana konstrukcja ramy z rur stalowych – dwie pętle.
- Wahacz z zamkniętą osią, w stylu sztywnej ramy.
- Teleskopowy widelec w rękawach i tylny amortyzator na wspornikach z tłumieniem zależnym od skoku.
- Harmoniczna ergonomia dla relaksu i optymalnej kontroli.
- Tarczowe hamulce i szprychowe koła.
- Wyrafinowane lampy LED w klasycznej interpretacji.
- Adaptacyjne światło doświetlające zakręty – jako dodatek.
- Klasycznie projektowane, okrągłe zegary ze zintegrowanym wyświetlaczem.
- Zapłon bezkluczykowy oraz sterowanie i aktywacja z pilota.
- Trzy tryby jazdy, ASC i MSR.
- Asystent cofania oraz Hill Start Control – jako dodatek.
- R 18 First Edition oraz R 18 Classic First Edition: wyjątkowe malowanie i chromy.
- Szeroki wybór dodatków i akcesoriów, wraz z odzieżą.
Galeria zdjęć nowego BMW R 18 Classic:
Jazdy testowe BMW R 18
Uwaga! Przekonaj się sam, jak jeździ potężny cruiser ze stajni BMW. Zapisz się na jazdy testowe R 18 w wersji podstawowej, możesz także przejechać się R 18 Classic, a także wziąć na przejażdżkę R 18 Transcontinental.
Zostaw odpowiedź