BMW Motorrad zapowiada R 12 S. Sportowy motocykl w stylu retro - Motogen.pl

BMW Motorrad przygotowuje się do premiery kolejnej wersji swojego modelu R 12, tym razem oznaczonej literą „S”. To oznaczenie w przeszłości wielokrotnie sygnalizowało, że mamy do czynienia z motocyklem o bardziej sportowym charakterze.

Oznaczenie „S” jest dobrze znane miłośnikom BMW Motorrad. W przeszłości literę tę mogliśmy znaleźć np. na R 90 S z lat 70., czyli legendzie sportowych turystyków, czy na R 1200 S, zaprojektowanym jako sportowy wariant w rodzinie bokserów. Te motocykle zawsze wyróżniały się nie tylko bardziej dynamicznym designem, ale przede wszystkim osiągami i prowadzeniem – stworzono je dla tych, którzy poszukują wrażeń.

Jeśli BMW pozostanie wierne tej tradycji, R 12 S również będzie motocyklem skoncentrowanym na sportowych osiągach. Można oczekiwać regulowanego zawieszenia, sportowej pozycji za kierownicą, mocniejszych hamulców, a być może także dodatkowych elementów aerodynamicznych – na przykład fajnej retro-owiewki.

R 12 NineT kontra R 12 S – różnice w charakterze

No dobrze, ale mamy przecież BMW R 12 NineT, zaprezentowany w 2023 roku jako nowa wersja R NineT, który pełni funkcję sportowego retro-nakeda. Czym zatem będzie różnić się od niego R 12 S? W odróżnieniu od R 12 NineT, może być on motocyklem o bardziej sportowym, torowym charakterze, zarówno wizualnie, jak i technicznie. Spodziewamy się mocniejszego silnika, zmodyfikowanego układu wydechowego, regulowaego zawieszenia o sportowym charakterze oraz dopracowanych elementró aerodynamicznych w stylizacji retro. Niewykluczone, że do R 12 S trafią także lekkie materiały, takie jak magnez czy włókno węglowe.

Dziedzictwo boksera i nowe możliwości

Podobnie jak R 12 NineT, R 12 S napędzany będzie najnowszym wcieleniem klasycznego boksera BMW – jednostką o pojemności 1170 cm³. Silnik zostanie zapewne w modelu S zoptymalizowany, by dostarczać jeszcze większe emocje z jazdy.

Zupełnie nie zdziwiłoby nas, gdyby w R 12 S znalazły się najnowsze technologie wspomagające kierowcę, takie jak dynamiczna kontrola trakcji (DTC), dodatkowy, sportowy tryb jazdy, czy któryś z systemów wspomagania jazdy ze sportowej linii BMW.

Czy R 12 S będzie kolejną ikoną?

Jeśli BMW Motorrad rzeczywiście zaprezentuje R 12 S jako sportową wersję R 12, będzie to kolejny mocny argument w walce o klienta w coraz modniejszym segmencie retro. Model R 12 S może także stać się czymś w rodzaju pośrednika między rodzinami Heritage i Sport.

Premiera R 12 S już w najbliższy czwartek – bądźcie z nami!

https://twitter.com/BMWMotorrad/status/1861077568478228643

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany