BMW F 800 GS 2009 po 80 000 km [Motocykl Używany] opinia właściciela, zalety, wady, awarie, eksploatacja [FILM] - Motogen.pl

Łukasz na BMW F 800 GS przejechał aż 80 000 km w 10 lat. Jakie są mocne strony tego motocykla? Co się psuło? Jak wyglądała eksploatacja? Ile mocy ma na hamowni? Obejrzyj MOTOCYKL UŻYWANY!

Zapraszamy na pierwszy odcinek z serii „Motocykl Używany 2024”, w której to Wy opowiadacie o swoich motocyklach z solidnym przebiegiem – jak wygląda ich użytkowanie i serwisowanie, czy coś się w nich psuje, jakie są ich mocne strony, a co producenci powinni Waszym zdaniem zmienić.

W każdym filmie opowiemy dwa słowa o historii modelu, a specjalista Paweł Parka (Szkolenia Motocyklowe) opowie o danym motocyklu z punktu widzenia mechanika. Każdy z motocykli wrzucamy także na hamownię, aby sprawdzić czy konie mechaniczne się nie rozpierzchły.

Zobacz też: Poprzednia seria „Motocykl Używany 2022” na YouTube Motogen.

Chciałbyś wziąć udział w takim odcinku? Masz swój motocykl od kilku lat i przejechaliście wiele kilometrów? Skontaktuj się z nami na [email protected] albo przez social media Motogen.pl

BMW F 800 GS 2009 jako motocykl używany – wady, zalety i opinia użytkownika [VIDEO]

Dziś będzie to BMW F 800 GS z 2009 roku, które ma za sobą 80 tysięcy kilometrów. Łukasz posiada go od 10 lat, a kontaktując się z nami, o swoim GSie napisał “Kocham go nad życie i nie widzę następcy”. Będzie ciekawie!

Nagrania z podróży: archiwum prywatne

Film na YT (także w opisie) posiada podział na rozdziały, aby łatwiej się Wam oglądało. Z Łukaszem, na temat jego BMW F 800 GS poruszaliśmy takie tematy jak: przebieg i zastosowanie motocykla; asfalt czy offroad; sprzęgło, akcja serwisowa, wymiana napędu; wentylator chłodnicy; interwał olejowy i zaworowy; pompa wody i dziurka wstydu; pompa paliwa z Opla Astra; zawieszenie; prędkości przelotowe i wibracje; gumy w podnóżkach i wysoka kanapa; klocki hamulcowe; średnie spalanie; opony; akumulator i elektryka; LEDowa lampa akcesoryjna; wytarte grzane manetki; łamana dźwignia zmiany biegów; osiągi F 800 GS i akcesoryjny tłumik.

Sponsorzy Motocykla Używanego i akcesoria dla każdego

Jak pewnie się domyślacie, stworzenie takiego filmu wymaga pewnych kosztów (miejsce do nagrywania, sprzęt, montaż, itp), ale na szczęście istnieją firmy, które są przyjazne motocyklistom. Sponsorami serii „Motocykl Używany 2024” są następujące firmy:
Castrol,
Varta,
Athena,
NGK,
TRW.

Marki te przekazują także akcesoria dla każdego uczestnika w serii Motocykl Używany! Każdy, kto opowie o swoim motocyklu, otrzyma olej, akumulator, świece i klocki hamulcowe takie, jakie pasują do motocykla i preferencji.

Historia BMW F 800 GS

Zaprezentowany w 2007 roku, BMW F 800 GS, otrzymał jasne zadanie – wypełnić lukę między słabawymi enduro klasy 600, a potężnymi adventure’ami o pojemnościach powyżej 1000 ccm. Recepta na sukces była nieskomplikowana: sprawdzona technologia, dobre wyposażenie i prosta konstrukcja.

Założenia te, model F 800 GS, spełniał w 100%. Bazą tego motocykla stał się turystyczny BMW F 800 ST, ale różnic mających zmienić charakter na offroadowy było tak wiele, że nie sposób opisać tego procesu jako modyfikacje – powstał zupełnie nowy motocykl, F 800 GS, pełnoprawny członek rodziny adventure.

Silnik o pojemności 798 ccm przygotował dla tego modelu znany, austriacki producent Rotax, co oznaczało w tym przypadku gwarancję długotrwałej i bezproblemowej eksploatacji. Co ciekawe, ta sama jednostka napędowa wykorzystywana była także w modelu F 650 GS, choć tam osiągała niższą moc. Wyposażenie standardowe także było słabsze niż w F 800 GS. (Wcześniej, w latach 2000-2007, model F 650 GS miał silnik 1-cylindrowy.)

W BMW F 800 GS, dwucylindrowy silnik osiąga moc 85 KM przy 7500 obr/min i generuje 83 Nm przy 5750 obr/min. Są to wartości bardziej wystarczające do przemieszczania się w każdych warunkach. Potwierdzeniem tej tezy może być fakt, że niemal identyczne parametry ma do dziś F 850 GS.

Wykonana ze stalowych rur rama zapewnia nie tylko wytrzymałość i sztywność, ale także łatwość naprawy w najodleglejszych zakątkach świata, na co wielokrotnie zwracali uwagę motocyklowi podróżnicy. Zawieszenie F 800 GS pozbawione jest rozbudowanej regulacji. Przedni widelec nie ma jej wcale, a w tylnym amortyzatorze jest możliwość regulacji naprężenia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia – to niewiele. Pomimo tej niedoskonałości, motocykl w niezbyt wymagającym terenie radzi sobie zaskakująco dobrze – zapewne za sprawą sporego prześwitu oraz 21-calowego koła przedniego. Z tyłu zastosowano klasyczną 17-calową obręcz.

BMW F 800 GS do dziś jest poszukiwanym motocyklem. Powód jest prosty: przy troskliwym traktowaniu, jest to sprzęt bezawaryjny, odporny na różne rodzaje dróg, w miarę wygodny i zapewniający spory zasięg przy umiarkowanym spalaniu. Nie bez znaczenia jest także fakt, że do F 800 GS wciąż dostępna jest niezliczona ilość akcesoriów aftermarketowych, dzięki którym możliwe jest dopasowanie motocykla do każdych potrzeb.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany