Model Mantra został przedstawiony w 1995 roku. Pod owiewkami znajduje się silnik Ducati o pojemności 904 ccm, który generuje moc 85 koni mechanicznych. Silnik był stosowany w pierwszych generacjach Monstera 900, w modelu 900SS i w Cagivie Elefant 900. Dzięki dobrze zaprojektowanemu zawieszeniu Mantra uchodzi za motocykl łatwy do okiełznania.
Tony Prust z Analog Motorcycles tak wypowiada się o projekcie:
„Tak, to jeden z najbrzydszych motocykli, jakie wyprodukowano. Nie wiem, o czym myśleli. Nie mieliśmy zamiaru uratować tego motocykla tylko go przerobić, ponieważ Bimoty są przerabiane bardzo rzadko. Na nasze usprawiedliwienie możemy dodać, że motocykl miał już wysoki przebieg, przeciekający zbiornik paliwa i inne usterki, a to sprawiło, że czujemy się usprawiedliwieni.”
Tak oto Bimota DB3 z Grycanki przeobraziła się w chudziutką Keirę Knightley. Zmiany objęły nie tylko stylistykę, ale pogrzebano również trochę w mechanice. Silnik został odświeżony w serwisie Ducati, a fabryczne gaźniki wymieniono na Keihin FCR. Do tego jeszcze dorzucono ręcznie zrobiony wydech. Lista przeróbek obejmuje również zbiornik paliwa, tylny stelaż, felgi Alpina, nową elektrykę i akumulator, prędkościomierz Koso i wiele innych.