Ulepszony model Aprili RSV4 ABS na 2013 został zaprezentowany przez Maxa Biaggiego. Czym ma się wyróżnić nowa RSV-ka? Przede wszystkim większość zainteresuje wzrost mocy motocykla do 184 KM przy 12 500 obr./min. Do tego zwiększył się także moment obrotowy, który wynosi teraz 117 Nm przy 10 500 obr./min. Nie są to jednak wszystkie zmiany. Do kompletu motocykl dostał ulepszone zawieszenie oraz najnowsze heble od Brembo. Zmienił się również zbiornik paliwa. Jest on większy i zmieści teraz 18 litrów paliwa (o 1,5 l więcej niż w poprzednim modelu). Obniżono także siedzenie, co, jak twierdzi Aprilia, pozytywnie wpłynęło na pozycję za kierownicą, jaką przyjmuje kierowca.
Najważniejszymi smaczkami jednak jest elektronika, jaka znalazł się na pokładzie – system APRC. W jego skład wchodzi:
– ATC (Aprilia Traction Control) – system może być dostosowywany do warunków podczas jazdy bez zamykania przepustnicy. ATC oddaje do dyspozycji kierowcy 8 poziomów działania,
– AWC (Aprilia Wheelie Control) – system został nieco przeprojektowany do modelu 2013,
– ALC z trzema możliwymi poziomami ustawienia,
– AQS (Aprilia Quick Shift).
Do tego wszystkiego na 2013 Aprilia dodała zaawansowany ABS. Producent chwali się, że system waży tylko 2 kg i będzie bardzo dobrze sprawował się zarówno na torze, jak i poza nim. Kierowca będzie miał możliwość wyboru między trzema poziomami działania: Track, Sport, Rain. Aprilia nie zapomniała również o możliwości całkowitego odłączenia systemu. ABS współpracuje z trzema mapami zapłonu (Track, Sport, Road), pozwalając riderowi na ustawienie dowolnego trybu ABS-u w zestawieniu z każdą mapą.